استاندار گلستان گفت: بیش از ۲ هزار طرح در استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سیدمناف هاشمی استاندار گلستان  در نشست خبری گفت: بیش از ۲ هزار طرح در استان با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که در گنبدکاووس بیشترین اعتبارات با یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است که ۷۰ میلیارد تومان ره آورد سفر رییس جمهور بوده است

وی در مورد ایجاد اشتغال و افزایش آن اشاره کرد و گفت: طی این دوسال حدود ۴۵ هزار شغل ایجاد شده است که باعث کاهش نرخ بیکاری از ۱۲ و ۶ دهم درصد به ۱۰ درصد رسیده است و تلاش داریم این مورد را تک رقمی کنیم.

وی در خصوص حمایت‌های دولت و نزدیک شدن به ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برای دهک‌های سطح پایین بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده و فروشگاه‌های متعددی نیز آماده ارائه خدمات خواهند بود.

وی افزود: در بخش تخلفات قاچاق دام و نهاده‌های دامی و طیور با جدیت برخورد خواهد شد و ما علاوه بر جنگ اقتصادی، جنگ با سودجویان داخلی هم داریم و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار در بخشی دیگراز سخنان خود، پیرامون تفاهنامه‌های سفر هیات دولت گفت: تفاهنامه‌های امضا شده به ارزش ۲۰ میلیارد تومان ره آورد سفر رییس جمهور بوده است که منتظر ابلاغ آن‌ها هستیم و بعد از نتیجه نهایی برای اجرایی شدن آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: یکی از این تفاهم نامه به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان است که در بخش گمیشان، مراوه تپه و مناطق محروم هزینه خواهد شد.

هاشمی در خصوص طرح‌های گردشگری تله کابین شهرستان علی آباد کتول و گرگان گفت: برای اجرایی شدن این دو طرح باید از روش قانونی اقدام کرد و طبق قانون سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور واگذاری منابع به طورمستقیم به شهرداری‌ها امکان پذیر نیست و از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: تله کابین علی اباد کتول نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود و در دستور کار قرار دارد و در فراخوان قرار می‌گیرد.
وی همچنین در مورد تفاهنامه و نشست بین روسای جمهور کشورمان و ترکمنستان گفت:۱۳ تفاهم نامه بین ایران و ترکمنستان که بیشتر در بخش اقتصادی، ریلی و هوایی بود که امضا شد.

سید مناف هاشمی در مورد وضعیت ورزشی استان گلستان نیز گفت: برخی تورنمت‌های ورزشی که بین المللی است اجرایی نشدن آن‌ها استانی نیست و مربوط به فدراسیون است و اکنون استان گلستان برای برگزاری مسابقات جهانی دوچرخه سواری جانبازان جهان با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار داخلی اعلام آمادگی کرده است.

استاندار گلستان گفت: وعده ۳۰۰ میلیونی ما برای آمادگی بیشتر، دارایی گز همچنان باقی است و اگر بخش خصوصی به وعد‌های خود عمل نکند از بخش دیگر این کمک تامین خواهد شد.

وی در خصوص خلیج گرگان و احیای آن گفت: زمان کلنگ زنی آشوراده، ۵ میلیارد تومان اعتبار داخلی وجود داشت که ره آورد سفر هیات دولت به ۷۰ میلیارد تومان رسید که مصوب شد.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده از سوی نهاد‌های مردمی و محیط زیست برای خلیج گرگان اختلاف نظر وجود دارد که تعدادی از کارشناسان با لایروبی کانال خوزینی و چاپاغلی موافق هستند و راه حل احیای خلیج گرگان می‌دانند.

هاشمی در خصوص نخاله‌های ساختمانی و تخلیه آن‌ها در شهر نیز گفت: وظیفه شهرداری است تا موارد تخلیه نخاله‌های ساختمانی و فاضلاب در بخش هزار پیچ گرگان و دیگر نقاط شهر شناسایی و پیگیری شود و با افراد متخلف برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود: این موضوع در شورای تامین مطرح و بازدید‌های شهرداری باید بیشتر باشد و در سفررییس جمهور برای پارک پسماند و سایت زباله ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

انتهای پیام/گ/م

 

صحبت های استاندار در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.