مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همایش سفالگران ایران در ۲ مرحله با حضور اساتید کشوری و استانی از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی اظهار داشت: روستای «کلپورگان» شهرستان سراوان محل تولید سفال کلپورگان به عنوان تنها موزه زنده سفال دنیاست که بانوان این منطقه با قدمت ۷۰۰۰ ساله این صنعت را حفظ کردند.

وی افزود: این همایش در دو مرحله با همکاری دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که در مرحله اول بازدید از کارگاه سفال کلپورگان و در مرحله دوم برگزاری ورک شاپ‌ها با موضوعیت اقتصاد هنر و کسب و کار برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ثبت جهانی روستای محل تولید سفال کلپورگان باعث تاثیرگذاری در اقتصاد خانواده‌ها و معرفی این فعالیت تاریخی در جهان شده، ادامه داد: این همایش با حضور ۳۰ هنرمند کشوری و ۳۰ هنرمند استانی در زاهدان برگزار می‌شود.

مسگرانی تصریح کرد: این همایش و کارگاه‌ها در دو مرحله از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

محل تولید سفال کلپورگان کجاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار