ظفر تا شهریور ۹۸ آماده می‌شود/ برگزاری روز فناوری فضایی با شعار صلح و دوستی دستاورد چهار دهه خودباوریتارزاده گفت: روز فناوری فضایی امسال با شعار صلح و دوستی و دستاورد چهار دهه خودباوری، کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تارزاده دبیر روز فناوری فضایی در مراسم روز فناوری فضایی که امروز برگزار شد با اشاره به پرتاب اولین ماهواره بومی ایران اظهار کرد: به دنبال پرتاب ماهواره امید به فضا این روز نامگذاری شد و فناوری فضایی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه‌های فضایی طی سال‌های گذشته گفت: درسال ۸۸ با پرتاب موفق کاوشگر ۳ و نمایی از مصباح، طلوع و نوید روز فناوری فضایی برگزار شد و تولید ماهواره بر سیمرغ هم در همان سال انجام گرفت.

دبیر روز فناوری فضایی با اشاره برنامه روز فناوری فضایی در سال ۸۹ گفت: سال ۸۹ ماهواره‌های رصد، فجر و ظفر رونمایی شدند که رصد و فجر در مدار قرار گرفتند و ظفر تا شهریور ۹۸ آماده می‌شود

تارزا‌ده ادامه داد: سال ۹۰ ماهواره نوید پرتاب شد و مدل توسعه یافته زهره در سال ۹۱ رونمایی شد؛ سال۹۲ ماهواره‌های تدبیر و خلیج فارس رونمایی شدند و دومین میمون به نام فرگام پرتاب شد و سالم به زمین بازگشت، سال ۹۳ ماهواره فجر پرتاب شد و آزمایشگاه ملی سنجش در سال ۹۴ رونمایی شد؛ ۹۵ ماهواره مهندسی ناهید یک رونمایی شد و اکنون بسیاری از پروژه‌ها عملیاتی شدند؛ سال گذشته نیز پیش نویس قانون فناوری فضای رونمایی شد.

وی با اشاره به روز فناوری فضایی سال ۹۷ گفت: آینده‌ای روشن برای این صنعت پیش روی ایران خواهد بود و روز فناوری فضایی امسال با پیام صلح و دوستی دستاورد چهار دهه خودباوری کار خود را آغاز کرده است.

دبیر روز فناوری فضایی با اشاره به اهمیت فضا اظهار کرد: امیدوار هستیم به کمک بخش دولتی و با اتکا به توان داخلی کشور بتوانیم موفقیت‌هایی خوب کسب کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات تارزا‌ده در مراسم روز فناوری فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.