نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، پیشنهاد داد انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور برگزار شود.

مادورو خواستار انتخابات زودهنگام در پارلمان ونزوئلا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از ناآرامی‌های اخیر در ونزوئلا، شنبه (دیروز) نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

مادورو که خود را قربانی کودتایی می‌داند که آمریکا رهبری آن را به عهده داشته است در سخنرانی خود در میان طرفدارانش گفت مجلس قدرتمند موسسان که تحت کنترل دولت است امسال برای انتخابات مجلس ملی که تحت کنترل مخالفان است، اقدام خواهد کرد.

دیروز در مراسم سالگرد آغاز ریاست‌جمهوری هوگو چاوز فقید، مادورو در کاراکاس در میان حامیان دولت گفت: «انتخابات می‌خواهید؟ انتخابات زودهنگام می‌خواهید؟ ما قصد داریم انتخابات پارلمانی برگزار کنیم».

این در حالی است که پارلمان اپوزیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی که پیش از این قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود یک اقدام تحریک کننده است.

نیکلاس مادورو که در انتخابات ماه می‌ سال ۲۰۱۸ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد، از دهم ژانویه امسال دومین دوره شش ساله ریاست جمهوری خود را آغاز کرد. چندی پیش از آن در نشست لیما، پایتخت پرو، وزرای خارجه کشور‌های آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین و کلمبیا از مادورو خواستند تا از ادای سوگند ریاست جمهوری خودداری کند. گروه لیما که متشکل از ۱۲ کشور است در آگوست سال ۲۰۱۷ به منظور اعمال فشار برای ایجاد اصلاحات دموکراتیک در ونزوئلا شکل گرفت. ونزوئلا اقدام گروه لیما را مورد انتقاد قرار داد و بر نقش آمریکا در تحریک این گروه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا، آمریکا را به حمایت از گروه‌های خشن ضد دولت در این کشور متهم می‌کند. کاراکاس به ویژه آمریکا را به کمک به طرح‌ریزی و تأمین مالی تلاش برای ترور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، متهم می‌کند. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌هایی علیه ونزوئلا که یکی از معدود کشور‌های آمریکای لاتین است که با واشنگتن هم‌سو نشده، به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار