قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با بازنگری در طرح نظام سلامت، به دنبال ارتقاء کیفی خدمات درمانی به مردم در مراکز درمانی هستیم.

طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می‌یابدایرج حریرچی  قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، با اشاره  به اقدامات انجام شده در جهت تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت، گفت: طرح تحول نظام سلامت به عقب باز نخواهد گشت و نیز دستاورد‌های زیادی به دنبال داشته است.

وی افزود: ما برای انتخاب، گزینه ای بهتر از طرح تحول سلامت نداریم  به پشتوانه دولت و نظام و همکاری پرسنل پزشکی ایستاده ایم اما این مهم بدون وجود منابع مالی پایدار کار بسیار سختی است.

  استان یزد در ارائه خدمات درمانی پیشتاز است

حریرچی ارائه خدمات درمانی وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان‌ها دارد، گفت: در استان یزد هم به لحاظ تعداد پزشک نسبت به جمعیت و هم به لحاظ اعتمادی که به پزشکان یزد وجود دارد، در وضعیت خوبی حاکم است.

وی  تصریح کرد: ادامه طرح تحول سلامت با تاکید بر حفاظت مالی از مردم، حمایت از بیماران در مناطق محروم، تاکید بر حضور پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم است.

حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه استان یزد از لحاظ ارائه خدمات بهداشتی و نسبت پزشک به جمعیت جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است و این تخصص، تعهد و انصاف پزشکان یزدی سبب شده تا از استان‌های همجوار برای درمان به این استان مراجعه کنند.

حریرچی افزود: استان یزد در مهار بیماری‌های واگیر دار اقدامات خوبی انجام داده اند و این نوع بیماری‌ها به خوبی کنترل شده است، اما این استان در بیماری‌های غیر واگیر دار شاخص‌های خوبی ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: طرح تحول نظام سلامت بار اصلی هزینه درمانی را از دوش مردم برداشته است.

وی بر لزوم رفع اشکالات و نواقص طرح تحول سلامت تاکید کرد و افزود: در برخی از موارد رئیس جمهور نگاهی انتقاد گونه به مشکلات طرح داشتند که قطعا در مسیر رفع مشکلات و نقاط ضعف اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.