معاون اجتماعی وزارت بهداشت از راه اندازی بیش از هزار و پانصد کانون سلامت محله‌ای با هدف افزایش مشارکت اجتماعی مردم در امور محلات خبرداد.

بیش از هزار و پانصد کانون سلامت محله‌ای در کشور راه اندازی می شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پنجمین مجمع کانون سلامت محله اسکان در یزد، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و پانصد کانون سلامت محله‌ای در سطح کشور راه اندازی شده است که پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم این آمار به هفت هزار کانون سلامت محله‌ای در کشور برسد.

وی افزود: هدف از راه اندازی کانون‌های سلامت محله‌ای جلب مشارکت‌های اجتماعی مردم جهت اداره مطلوب امور مربوط به محلات است چرا که تجربه نشان داده با ورود مردم به عرصه‌های مختلف جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت باید با نگاه توسعه‌ای به مجمع‌های سلامت توجه کرد ادامه داد: رویکرد و اولویت اصلی در کانون‌های سلامت محله‌ای تنها به سلامت جسمانی افراد منتهی نمی‌شود بلکه ابعاد گسترده تری همچون سلامت روح و روان و زندگی اجتماعی را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: محویت اصلی برنامه‌های کانون‌های سلامت محله‌ای باید بر مبنای توانمندسازی افراد محله باشد و در این راستا باید بستر‌های لازم جهت تحقق این مهم فراهم گردد.

 ایازی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با تصویب مصوبه‌ای مبنی بر اینکه تمام فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی در مقیاس محله‌ای و در قالب کانون‌های محلات، شاهد مشارکت حداکثری و واقعی مردم در امور مختلف محلات باشیم.

انتهای پیام/ی

 راه اندازی بیش از هزار و پانصد کانون سلامت محله‌ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار