مرکز آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرد کاهش تولید ناخالص داخلی برای دومین دوره ۶ ماهه متوالی، ایتالیا، چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا را دچار رکود اقتصادی کرده است.

رکود اقتصادی در ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرد کاهش تولید ناخالص داخلی برای دومین دوره ۶ ماهه متوالی، ایتالیا را دچار رکود اقتصادی کرده است.

این درحالی است که پیشتر اعلام شده بود تولیدات صنعتی ایتالیا نیز در ماه نوامبر گذشته در سطح سالانه ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

یک روزنامه نگار ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «رکود اقتصادی که در حال حاضر گریبانگیر ایتالیا شده، با توجه به شاخص‌های بد اقتصادی کشورمان از مدت‌ها پیش قابل پیش بینی بود. البته کاهش تولید ناخالص داخلی و تولیدات صنعتی درایتالیا فقط مختص کشور ما نمی‌شود و دیگر کشور‌های بزرگ اروپایی هم کما بیش با ان درگیر هستد.»

در همین حال «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا بزودی از رکود اقتصادی خارج خواهد شد. وی گفت: «به اعتقاد من این رکود اقتصادی گذرا است و بیشتر منشا خارجی دارد. برای مثال جنگ تجاری بین آمریکا و چین یکی از مهمترین عواملی است که آثار منفی آن بر دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های بزرگ اروپایی مانند المان و ایتالیا آشکار شده است.»

این در حالی است که ایتالیا چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

ضعف در بخش صنعت، گسترش بیکاری و به ویژه بالا بودن میزان بدهی دولتی ایتالیا که از مرز ۲۳۴۵ میلیارد یورو هم فراتر رفته از عوامل اصلی ادامه وضع نابسامان اقتصادی در این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار