رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از افتتاح ۲۰ پروژه همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری با اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار ساخت این پروژه توسط خیر گرانقدر دانشگاه حاج مظفر ابراهیمی تامین شده است.

به گفته رحمانیان، بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش اتاق عمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همچنین این بلوک زایمانی دارای ۱۱ تخت LDR (واحد‌های تک نفره زایمان طبیعی)، ٣ اتاق عمل، ٣۰ تخت در بخش مراقبت‌های مادران پس از زایمان و ٨ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

وی با اشاره به ساخت ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اظهار کرد: ساخت این دانشکده مطابق با آخرین استاندارد‌های ساختمان‌های آموزشی است و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

به گفته رحمانیان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه توسط نیک‌اندیش سلامت دانشگاه حاج فرج الله ممتاز تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افتتاح ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی دانشگاه در ایام دهه فجر گفت: ساخت این مراکز از اهداف برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با ارائه خدماتی در زمینه‌های سلامت خانواده توسط مراقبین سلامت، بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت روان، تغذیه، دهان و دندان و سلامت کودکان بوده است.

وی گفت: این مراکز هر کدام در مساحتی بیش از ۶۰۰ متر مربع ساخته شده و بالغ‌بر ۵ میلیارد و ٩۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

به گفته وی در ساخت و احداث این ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستای خیرین ارزشمند دانشگاه نقش بسزایی داشتند.

رحمانیان بیان کرد: از دیگر پروژه‌های ساخته شده دانشگاه، افتتاح ۶ خانه بهداشت در مناطق محروم شهرستان جهرم است.

به گفته وی زیربنای هر خانه بهداشت ۱۱۰ متر مربع و ۱٢۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افتتاح ۵ محیط زیست پزشک با هدف ایجاد شرایط و امکانات لازم برای پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه گفت: زیر بنای هر کدام از این خانه‌های پزشک ۱۰۰ متر مربع و کل اعتبار تخصیص یافته این پروژه ٩۰۰ میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/م

افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار