یک مقام وزارت خارجه فنلاند از واشنگتن و مسکو خواست تا به گفتگو درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ادامه دهند.

فنلاند، مسکو و واشنگتن را به مذاکره درباره پیمان موشکی ۱۹۸۷ دعوت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه فنلاند از آمریکا و روسیه خواست تا به گفتگو‌های خود با موضوع پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ادامه دهند.

این دیپلمات فنلاندی اعلام کرد: پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد یکی از موفق‌ترین توافق‌های کنترل تسلیحاتی بود. این پیمان مسیر پایان دادن به جنگ سرد را هموار و کمک زیادی به ایجاد ثبات و امنیت در اروپا کرد. ما از آمریکا و روسیه می‌خواهیم به گفتگو‌های خود درباره ثبات استراتژیک ادامه دهند و ما نیز (به عنوان میانجی) در آینده خدمات خود را ارائه خواهیم کرد. ما همچنین (دو طرف) را به صبر و خویشتنداری دعوت می‌کنیم.

روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را از روز شنبه به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. وی گفت: در صورتی که تعهد روسیه به انجام این پیمان محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود.

 امروز نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به اقدام واشنگتن اعلام کرد مسکو تعهدات خود تحت پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار