معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت : درصدد راه‌اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی در همه استان‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در مراسم تودیع و معارفه مدیر آستان قدس رضوی استان کرمانشاه گفت : به منظور توسعه آستان قدس رضوی و ایجاد سهولت در اتصال جامعه به آستان حضرت رضا (ع) و نیز خدمت‌گزاری به محرومین از ظرفیت دفاتر مردمی آستان قدس رضوی و نیز خادمیاران بهره می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دفاتر مردمی آستان قدس رضوی در ۳۲ نقطه کشور راه اندازی شده گفت : برای تحقق خدمت‌گزاری و توسل به آستان حضرت رضا (ع) و حضور خادمیاران در محیط فیزیکی آستان قدس علاوه بر ایجاد دفاتر مردمی، طرح خادمیاری درنظر گرفته شده است.

خاکسار قهرودی با اعلام اینکه طرح خادمیاری برای کمک به محرومان و تهیدستان ایجاد شده از اعلام آمادگی ۲۰۰ هزار نفر در قالب خادم آستان قدس رضوی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه منابع آستان قدس رضوی مردمی و در قالب نذورات و موقوفات است، افزود: ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس با هدف توسعه و تقویت تفکرات آستان و ایجاد فرصت مبارزه در عرصه جنگ نرم است.

به گفته معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، با کمک آستان قدس رضوی و نیز از محل کمک‌های مردمی یک میلیون زائر اولی نیازمند به مشهد مقدس اعزام شدند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر از استان کرمانشاه به حرم رضوی مشرف شدند.

خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه عده‌ای از این افراد بیش از ۴۰ سال آرزوی تشرف به مشهد را داشتند، بیان کرد: این یک میلیون نفر زائر اولی در ۹ وعده زمان حضورشان در مشهد مهمان سفره امام هشتم بودند.

وی گفت: ظرفیت پذیرایی و اسکان زائرسرای آستان قدس رضوی در صورت تجهیز ۲۵ هزار نفر است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی همچنین از تاسیس مراکز فرهنگی و اجتماعی در همه استان‌ها خبر داد و گفت: درصدد تاسیس این مراکز با نام مقدس امام هشتم هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه آستان قدس رضوی و ایجاد سهولت در اتصال جامعه به آستان حضرت رضا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.