عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:وارد اظهارات ورزشکاران رشته‌های دیگر که در مورد فوتبال اظهار نظر کرده اند نمی‌شوم.

محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد انتقاد‌های اخیر بهدادسلیمی و برخی غیر فوتبالی‌ها از پاداش‌های تیم ملی فوتبال گفت: وارد اظهارات بهداد سلیمی و ورزشکاران رشته‌های دیگر که در مورد فوتبال اظهار نظر کرده اند نمی‌شوم، اما بهتر است که آن‌ها به این موضوع توجه کنند که فوتبال با دیگر رشته‌ها متفاوت است، آیا درآمد لیونل مسی که سالانه ۲۰۰ میلیون دلار است با یک ورزشکار دیگر آرژانتینی در رشته دیگر قابل قیاس است؟

به عنوان نمونه سردار آزمون با تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ روسیه  قرارداد می‌بندد و چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان  مبلغ قرار داد اوست  این اتفاق نشان می‌دهد فوتبال از لحاظ اقتصادی چرخه پویایی دارد و ورزشکاران آن هم با رشته‌های دیگر متفاوت پول می‌گیرند پس در این مورد نباید قیاس انجام داد بازیکنان فوتبال غیرت دارند و نمی خواهند ۳ گل از ژاپن دریافت کنند، گریه بازیکنان بعد از بازی گواه این مسئله است و آن‌ها برای شادی مردم تمام توانشان را گذاشتند.

سرمایه گذاری قطری ها و چینی ها قابل قیاس با ما نیست

او اظهار داشت: در همین کشور قطر شاهد بودیم که چه سرمایه گذاری‌هایی برای فوتبال انجام شده است و در آن سوی قاره آسیا چینی‌ها لیپی را با مبلغ ۱۸ میلیون دلار در سال استخدام می‌کنند و بازیکنان ۴۰ تا ۷۰ میلیون یورویی در لیگ این کشور بازی می‌کنند، با شرایط فوق این گونه قیاس‌ها  عادلانه نیست.

اسلامیان افزود: اما فوتبال ایران برای گذراندن چرخه خود به پول دولت محتاج نیست،  اما در صورتی که منابع اصلی درآمد زایی ما را به خودمان اختصاص بدهند که در آن صورت بسیاری از مشکلات فوتبال حل می‌شود و این گونه بحث‌ها هم پیش نمی‌آید.

اسلامیان: انتخاب سر مربی تیم ملی بعد از جلسه هیئت رئیسه انجام می‌شود/ لفظ بی غیرت برای بازیکنان تیم ملی مناسب نبود/فوتبال را با دیگر رشته‌ها مقایسه نکنید

کی‌روش مربی بزرگی بود

اسلامیان در مورد ارزیابی عملکرد کی روش در ۸ سال گذشته گفت: همه چیز را نباید سیاه و سفید دید، اما متاسفانه این فرهنگ در ورزش کشورما جاافتاده است و با یک باخت فردی را که تا دیدار با چین مربی بزرگی قلمداد می شد به یک باره بعد از باخت به ژاپن ضعیف می‌خوانند.

 او ادامه داد: خود من در اوایل حضور در فدراسیون فوتبال منتقد کارلوس کی روش بودم، اما در جریان سفر‌هایی که کنار تیم قرار گرفته بودم متوجه بزرگی و ویژگی‌های این مربی شدم. کی روش تیم ما را ۲ بار به جام جهانی بُرد و از لحاظ فنی تیم ایران را به سطحی رساند که تمام آسیا از آن تعریف می‌کردند.

اسلامیان افزود: کی روش در حوزه‌های مختلف در بخش‌های متفاوت کادر فنی ترکیب خوبی را دور خود جمع کرده بود که به ریز‌ترین مسائل و نکات اشراف داشتند و در نتیجه ما ۲ بار به جام جهانی رفتیم در حالیکه قبل از آن رویای حضور در جام جهانی داشتیم. ما در روسیه ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در رویارویی با اسپانیا، پرتغال و مراکش داشتیم و تحسین برانگیز ظاهر شدیم.

کی روش تعداد لژیونر های ایران را افزایش داد

او ادامه داد: پیش از کی روش تعداد لژیونر‌های ایران محدود بود، اما امروز جوان‌های این مرز و بوم در لیگ‌های مطرح اروپایی حرف برای گفتن دارند و در مجموع کی روش از نظر من خروجی مناسب و موفقی داشته و بازیکنان تیم ملی هم او را قبول داشتند و این عامل همدلی  و اتحاد در تیم ملی و بازیکنان بود. کی روش مدیری بود که اقتدار عقلانیت و مدیریت را در اختیار داشت و از نظر من فردی که این ۳ فاکتور را داشته باشد مربی موفقی است.

اسلامیان: انتخاب سر مربی تیم ملی بعد از جلسه هیئت رئیسه انجام می‌شود/ لفظ بی غیرت برای بازیکنان تیم ملی مناسب نبود/فوتبال را با دیگر رشته‌ها مقایسه نکنید

انتخاب سرمربی جدید تیم ملی باید در هیئت رئیسه فوتبال بررسی شود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال گفت: موضوع انتخاب سرمربی باید در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود، اما ابتدا باید برنامه‌های لازم را پیش بینی کنیم و بر اساس آن برنامه سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

او گفت: در این مورد باید ارزیابی کنیم ما در حوزه‌های مختلف مشکلات زیادی داریم و از در آمد زایی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصدی کشور‌های ژاپن و قطر در کشورمان  محروم هستیم و معضل اول فوتبال ایران بدون اینکه مربی و یا کادر فنی باشد چرخه اتصالی و معیوب فوتبال است و متاسفم که بزرگان فوتبال با توجه به اشراف به این مسئله در برنامه‌های مختلف تنها به فدراسیون و کادر فنی انتقاد وارد می‌کنند در واقع فوتبال ما تا زمانی که از لحاظ اقتصادی به وضعیت مطلوب نرسد لَنگ می‌زند.

فوتبال، بسته‌ای از عوامل مختلف است که مدیریت چرخه اقتصادی و مردم در آن دخیل هستند و از ارکان اصلی فوتبال محسوب می‌شوند، خوشبختانه فدراسیون مستقل است و با تغییر دولت تغیر نمی‌کند و این ثبات مدیریت می‌تواند با حمایت مردم یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

خصوصی کردن باشگاه‌ها اشتباه  محض است

او گفت: ما مشکل اقتصادی داریم و با این وضعیت خصوصی سازی باشگاه‌ها اشتباه محض است و بار‌ها شاهد بودیم باشگاه‌های خصوصی به راحتی منحل شده اند در این وضعیت چاره‌ای جز حمایت دولت از فوتبال وجود ندارد، اما اگر بتوانیم به منابع در آمد زایی برسیم با توجه به استعداد‌هایی که در فوتبال ایران وجود دارد نه تنها در آسیا بلکه در کل جهان حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:

جانشینی مارکار آقاجانیان جای کی‌روش صحت ندارد

کی‌روش پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران به کلمبیا می‌رود

اسامی محرومان هفته شانزدهم لیگ برتر اعلام شد


انتهای پیام/

اظهارات اسلامیان در خصوص انتقاد های اخیر بهداد سلیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار