معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی به همراه جمعی از مسئولان استانی، از پروژه مجتمع صنوف آلاینده بوکان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،صبح امروز (شنبه) همزمان با آغاز برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رضا حسینی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه مجتمع صنوف آلاینده بوکان بازدید کردند.

در حاشیه‌ی این بازدید، صلاح الدین شجاعی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ژینگه پاریز مجری طرح احداث مجتمع صنوف آلاینده بوکان، خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اظهار داشت: چهار شرکت پیمانکاری به منظور اجرای اسکلت بتنی واحد‌ها و احداث معابر این مجتمع، در این پروژه فعالیت کرده اند و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی از پیگیری برای دریافت تسهیلات از صندوق اشتغالزایی روستایی برای این پروژه خبرداد و گفت: در صورت دریافت تسهیلات، در آینده‌ای نزدیک فاز اول این مجتمع که شامل ۶۰۰ واحد می‌باشد، به بهره برداری خواهد رسید.

شجاعی تاکید کرد: روند اخذ امتیازات و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی این پروژه به سرعت در حال انجام است.

در این بازدید رضا حسینی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: باید مسئولان استانی و شهرستانی، از طریق محل صندوق توسعه یا صندوق‌های دیگر، برای دریافت تسهیلات کم بهره برای این پروژه، اقدام کنند، تا در آینده‌ای نزیک به بهره برداری برسد.

پروژه ساخت مجتمع صنوف آلاینده بوکان به هدف انتقال اصناف مزاحم از داخل این شهر به بیرون، در سومین روز از هفته دولت سال ۱۳۹۳و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار کلنگ زنی شد.

کاهش نا هنجاری‌های سمعی و بصری، کاهش ترافیک درون شهری و همچنین کاهش اجاره بهای مغازه‌ها و اشتغالزایی گسترده از مزایای بهره برداری از این پروژه است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.

انتهای پیام/م

سفر معاون استانداری آذربایجان غربی به میاندوآب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.