دبیر انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی گفت: گرانی‌ در تمامی حوزه‌ها از جمله مسکن کمر مردم را خم کرده و قدرت خرید مردم را به‌شدت کاهش داده است.

رشد ۲ تا ۳ برابری قیمت مسکن قدرت خرید مردم را به‌شدت کاهش داده است به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  نعمت‌الله ظریف  دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی در نشست خبری  با اصحاب رسانه گفت : پروژه‌های بزرگ و ناکارآمد بدون اشکال نیست و اینکه مسئولان شهری صحبت از ۱۷ پروژه ناتمام در مشهد دارند باید در گام نخست ایراد خود را ببینند و بعد از دیگران انتقاد کنند.

وی افزود: ساختار کاری ما در بخش‌های مختلف به‌خصوص بانک‌ها دچار اشکالات زیادی بوده و دولت اعلام می‌کند ۳۰ هزار میلیارد تومان در کل کشور برای حل این مشکلات اختصاص داده که بخش اعظم آن به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

ظریف تصریح کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیمت هر متراژ از واحد‌های آپارتمانی ارزان‌قیمت از ۱.۵ میلیون تومان به ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان رسیده است و وام‌های بانکی با نرخ بهره ۱۸ درصدی هم توجیه‌پذیر نیست، هرچند که اعلام شده وام‌های با نرخ ۹ درصد در بافت فرسوده پرداخت می‌شود که معتقدیم این نرخ هم بالا بوده و باید نرخ سود پایین‌تر باشد.

دبیر انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی   اظهار داشت : فعالان و انبوه‌سازان صنعت مسکن و ساختمان خراسان رضوی به‌جز مشکلات بانکی و پروانه‌ای  با مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی هم مواجه هستند.
 

وی افزود: اگر مسئولان دولتی و مدیران شهری همگام با انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی باشند طرح‌های مدنظر وزیر راه و شهرسازی در بحث ساخت و ساز در استان به‌خوبی انجام می‌شود و معتقدیم که با توجه به ازدواج‌های جدید ثبت شده ۳.۵ میلیون واحد مسکونی در خراسان رضوی کم داریم و اگر حمایت صورت گیرد این واحد‌ها بدون هیچ نقص و اشکالی در زمان مقرر ساخته می‌شود.

ظریف  گفت : حدود ۶۰ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور داریم که حدود ۲۴۰۰ هکتار آن در خراسان رضوی بوده که از این میزان نیز ۶۰ درصد آن در شهر مشهد به‌خصوص اطراف حرم مطهر رضوی است.
 

انتهای پیام//ز.م


کمبود  ۳.۵ میلیون واحد مسکونی در خراسان رضوی

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.