حسین‌زاده، گفت: رتبه ایران در حوزه لجستیک و زنجیره تأمین حمل و نقل در سه سال گذشته از ۹۶ به ۶۴ کاهش یافته که نشان دهنده اهمیت این حوزه به شمار می‌رود.

رتبه ۶۴ ایران در لجستیک و زنجیره تأمین حمل و نقل/ زنجیره تأمین لجستیک از الزامات توسعه ایران استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین‌زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تأمین صنایع و تجهیزات وابسته با بیان اینکه ایران در لجستیک و زنجیره تأمین دارای رتبه ۶۴ در دنیا است، گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه کشور و موقعیت خاص جغرافیایی باید رتبه ما در جهان بیش از این ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ رتبه ایران در حوزه لجستیک و زنجیره حمل و نقل ۹۶ بود، افزود: در حوزه گمرک، انبارداری، زنجیره تأمین انواع مدل‌های حمل و نقلی توانستیم رتبه خودمان را ارتقا دهیم.

حسین‌زاده اظهار کرد: کشور آلمان جایگاه اول لجستیک را در دنیا دارد و در حوزه لجستیک باید بتوانیم با استفاده از تجربیات این کشور روند عبور کالا‌های ترانزیتی خود را تسریع کنیم و از مزایای صنعت لجستیک در کشور بیش از گذشته استفاده کنیم.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه لجستیک و زنجیره حمل و نقل گفت: ۴۶ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و یک شرکت بین‌المللی در این نمایشگاه توانسته آخرین فناوری‌های خود را ارائه دهد.

وی یادآوری کرد: مساحت این نمایشگاه ۳ هزار متر مربع است و در سه روز برگزاری این نمایشگاه تمامی شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند تبادل اطلاعات جهانی با کمک شبکه‌های اینترنتی را داشته باشند.

زنجیره تأمین لجستیک از الزامات توسعه ایران است

در ادامه این نمایشگاه، ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: زنجیره تأمین لجستیک از الزامات توسعه در ایران به شمار می‌رود و رتبه پایین ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها در این حوزه جای تأسف دارد.

ملکی افزود: تبادل اطلاعات و ارتباطات در این بخش با دنیا ضروری است و امروزه می‌توانیم با لجستیک و زنجیره تأمین حمل و نقل نقش اقتصاد مقاومتی را در کشور پررنگ‌تر کنیم.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تأمین صنایع و تجهیزات وابسته از ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار می‌شود این نمایشگاه با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن معاونان وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار