تصاویری از دختران بی‌حجاب در نمایشگاه طوبی زرین یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به نمایش گذاشته شد.

آیا نمایش تابلو‌های مستهجن را داوران جشنواره تجسمی فجر تایید کرده‌اند؟به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در حالی به یازدهمین دوره خود رسید که نمایشگاه طوبی زرین شامل آثار منتخب جشنواره، با نمایش ۶۰۵ اثر در رشته‌های مختلف هنری، در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

سید مجتبی حسینی معاون هنری، هادی مظفری مدیر کل هنر‌های تجسمی، ابراهیم حقیقی دبیرکل جشنواره به همراه دیگر دبیران، داوران و هنرمندان نمایشگاه را افتتاح و از آثار هنرمندان جوان بازدید کردند.

نکته قابل توجه این است که هیچ یک از مسئولان محترم، نسبت به نمایش تابلو‌های زنان بدون پوشش در نمایشگاه واکنش نشان ندادند.

نمایشگاهی که به مناسبت دهه فجر برگزار شده و مدعی حمایت از دستاورد‌های ۴ دهه انقلاب اسلامی است، آثاری را به نمایش گذاشته که هیچ رنگ و بویی از هنر ایرانی اسلامی ندارد و با دیدن آن‌ها هنر غرب در ذهن تداعی می‌شود.

واقعا جای عکس‌های بانوان بی‌حجاب در مراسم عروسی، پرتره مو باز زنان و تابلو نقاشی دختری با مو‌های بلند در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است؟

پیش‌تر، از نمایش تابلو‌های مستهجن در گالری‌های خصوصی گلایه داشتیم و هربار که موارد تخلف را به گوش اداره کل هنر‌های تجسمی می‌رساندیم آن‌ها می‌گفتند که این آثار از چشم ما پنهان مانده است و حتما پیگیری خواهیم کرد.

حال چه بگوییم که در مهمترین رویداد هنری کشور این آثار به نمایش در می‌آید و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد هم خیلی راحت از کنارشان عبور می‌کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار