طرح‌های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال در چهارمحال و بختیاری، برای یک هزار و ۲۸۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ بهمن ۹۷ در شهر سامان، با تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با بهره برداری از ۳۴۶ طرح طی دهه فجر امسال در استان، در دهه فجر امسال، برای یک هزار و ۲۸۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی و فرهنگی می‌باشد که با بیش از ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده است.

نظری اضافه کرد: از دهه فجر سال ۹۲ تا کنون، حدود سه هزار طرح با اعتبار افزون بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: سهم شهرستان سامان از طرح‌های دهه فجر امسال، ۲۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵ نفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در استان اظهار داشت: در حوزه علمی و آموزشی قبل از پیروزی انقلاب تنها یک دانشکده، ۵۹۰ دانشجو و ۱۰ عضو هیئت علمی در استان فعال بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مراکز آموزشی به ۲۴ واحد، تعداد دانشجویان به ۵۳ هزار و ۵۳۳ دانشجو و تعداد اعضای هیئت علمی به یک هزار و ۸۱۰ نفر افزایش یافت.

نظری افزود: در طی ۴۰ سال گذشته نیز فضا‌های فرهنگی استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، به بیش از ۲۰ برابر رسید.

وی گفت: در حوزه راه‎سازی هم در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری احداث شد که قبل از آن هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشت.

نظری ادامه داد: همچنین در همین مدت ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی و ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی در استان احداث شد که در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب به ترتیب از رشد ۹ و ۷۲۵ درصدی برخوردار است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهر و یا روستای چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز برخوردار نبود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۹۵ درصد استان و در قالب بیش از ۳۰۰ هزار مشترک، از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

نظری همچنین گفت: در طول چهل سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی، تعداد روستا‌های برق دار استان ۷۲ برابر شده است.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش

خدمات و دستاوردهای چشمگیر نظام اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.