استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی میزان سرمایه گذاری در استان اردبیل ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر میزان سرمایه گذاری در استان ۶۰ درصد افزایش یافته و ۱۱۷ واحد تولیدی راکد فعال شده است.

وی از برنامه ریزی برای افزایش زمینه اشتغال در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح‌های گردشگری، طرح‌های اقتصادی، جذب سرمایه گذاران و رفع موانع و مشکلات کارخانجات با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان در استان انجام شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی در کشور حاکم است و دست دخالت بیگانگان از کشور قطع شده است.

بهنام جو به تعدادی از دستاورد‌های انقلاب در کشور و استان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه ۱۲ علمی در جهان، افزایش رشته‌ها و مراکز دانشگاهی، عضویت در باشگاه فضایی و کسب رتبه ۱۲ در نانو تکنولوژی از جمله این دستاوردهاست.

وی تصریح کرد: استان اردبیل نیز از این دستاورد‌ها مستثنی نبوده و در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی حاصل کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: افزایش تخت‌های بیمارستانی تا چهار سال آینده به ۴ هزار تخت، توسعه زیرساخت‌های جاده ای، افزایش مراکز دانشگاهی و دانشجویان، باسوادی ۹۷ درصدی مردم استان و احداث و فعال شدن کارخانجات بزرگ از جمله دستاورد‌های استان به شمار می‌رود.

بهنام جو به اقدامات انجام گرفته در راستای رشد اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: پایاب سد خداآفرین، اتصال خط ریلی استان به راه آهن سراسری و ایجاد چند ناحیه و شهرک صنعتی و فعال شدن واحد‌های تولیدی راکد از جمله اقداماتی است که در راستای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ارتقای درآمد مردم استان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۱۷ واحد راکد در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.