امام جمعه نایین گفت: درصدر مشروعیت و از نظریه پردازان بزرگ مشروعیت آیت الله نایینی بود که به اندیشه‌ورزی در پیرامون دولت مشروطه پرداخت.

آیت الله نایینی از یکی از نظریه‌پردازان بزرگ مشروطیت بود به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام سیدعلی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه نایین گفت: فرق امام خمینی (ره) با روحانیون و علما این بود که خود ایشان بر داشتن وظیفه بزرگ به جهت از بین بردن اجانب و رژیم پهلوی تاکید نمودند که با روحیه جهادی و انقلابی بود که به مردم امید دادند و کشور از دست خاندان پهلوی خارج شد. 

وی با بیان اینکه امروز مردم می‌توانند با همین روحیه از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همان روز‌های مبارزات مردمی ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب، این موضوع را برای مردم روشن کردند که قانون‌پذیری از مهم‌ترین معیار‌های انقلابی بودن است.

نماینده، ولی فقیه در نایین یکی از مهمترین ویژگی‌های یک فردانقلابی را داشتن روحیه استقلال طلبی و نداشتن وابستگی به قدرت‌های خارجی دانست و بیان نمود: امام در مصاحبه‌ای با خبرنگاران خارجی یادآور شدند شاه استقلال سیاسی؛ نظامی، فرهنگی و اقتصادی ایران را از بین برده است و مردم را در همه ابعاد وابسته به غرب و شرق کرده است.

به گفته امام جمعه نایین، باید شکر نعمت را بجا آوریم و با حفظ وحدت، پافشاری بر اصول انقلاب و پایبندی به استقلال همه جانبه این کشور و شهر نایین، آرمان‌ها و اصول انقلاب را حفظ کنیم.

سجادی در ادامه آیت الله نایینی را یکی از فقیهان برجستۀ شیعی که به اندیشه‌ورزی در پیرامون دولت مشروطه نظریه پردازی نموده بود دانست و گفت: با بیان اینکه نظریه حضرت امام خمینی (ره) در قالب جمهوری اسلامی تحقق عینی یافت و درحالی‌که در نظام سلطنت مشروطه‌ای که مرحوم نائینی آن را نظریه‌پردازی می‌کرد، شخصیت‌ها تعریف می‌شدند و نوعی شخص‌محوری (شاه) بر چارچوب نظریه حاکم بود و این خود نشان می‌دهد که نظریه حضرت امام ما را به دولت مدرن نزدیک‌تر می‌سازد.

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به گلباران تمثال امام خمینی (ره) و اجرای سرود انقلاب توسط نوجوانان اشاره نمود.

انتهای پیام/ف

خطبه‌های نماز جمعه نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار