امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه امداد الهی در حیات انقلاب اسلامی مشهود است گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌هاست.

انقلاب اسلامی متعلق به تمام نسل‌هاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه شهر همدان در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران حسینیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم.

وی با بیان اینکه همه مکتب‌های الحادی از بین می‌روند و تنها مکتب اسلام باقی می‌ماند افزود: در دنیا انقلاب‌های کارگری و سرمایه‌داری و انواع مختلف انجام شده است اما انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکثر کارگزاران شاه بهایی بودند و حتی تاریخ اسلامی را برداشتند و تاریخ شاهنشاهی را علم کردند.

وی با بیان اینکه یکی از علمای بزرگ قم خواب امام زمان(عج) را دیدند که فرموده بودند «به آقاروح‌الله بگویید انقلاب را به پیش ببرد زیرا خودم پشتیبان ایشان هستم» ادامه داد: از آن زمان امام(ره) هم استوار ایستاد و انقلاب به پیروزی رسید.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه انسان نباید سر سوزن از مسیر حق عدول کند خاطرنشان کرد: در این راه باید از جان خود هم بگذریم تا حق زنده شود چراکه نمی‌دانیم تا قیامت چه مدت زمان باقی است، نباید در ذلت و گمراهی باشیم.

وی با بیان اینکه در انقلاب قدم به قدم با امدادهای غیبی و معجزات الهی و توجهات خاصه امام زمان(عج) پیش رفتیم گفت: در این انقلاب ذره‌ای به هوش باشیم دست حق را می‌بینیم.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد در ونزوئلا رئیس جمهور دست‌نشانده خود را بر سر کار بگذارد تا بر منابع آن حاکم شود اظهار کرد: آمریکا هرجا رفته با خود به آن جا بدبختی برده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه و همه مسائل کشور قبل از انقلاب در دست آمریکا بود افزود: برخی از افراد می‌گفتند چطور با تسبیح می‌شود به جنگ فانتوم برویم اما همه دیدند که با اخلاص و ایمان می‌‌شود در برابر بزرگترین قدرت‌ها ایستاد.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه در ماجرای طبس هم دست خدا مشهود بود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تمام کشور را می‌شناختند و می‌خواستند وارد تهران شوند اما خداوند خدعه آنها را نقش بر آب کرد، آیا از این معجزه بزرگ‌تر هم هست؟

وی با بیان اینکه شن و ماسه، ابر و باد لشکر خدا شدند و انقلاب ما را حفظ کردند ادامه داد: هر آنچه در آسمان و زمین است لشکر حق است و باید آن را دید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نخستین وظیفه نظام اسلامی ساماندهی دین خدا و اخلاق مردم است خاطرنشان کرد: البته حکومت باید به دنبال اقتصاد و دنیای مردم هم باشد اما دین خدا و اخلاق باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نیز دست خدا پیدا بود گفت: 40 کشور برای مقابله با ایران اسلامی به عراق نیروی انسانی، کمک مالی و اطلاعاتی می‌دادند اما ما از پای نیفتادیم و پیروز شدیم که قطعاً این موضوع هم یک معجزه است.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه برخی در 21 بهمن در شکستن حکومت نظامی به فرمان امام(ره) شک کردند ولی ایشان بنا به اعتقاد دینی خود محکم بر سر این فرمان ایستادند افزود: مردم هم وارد خیابان شدند و انقلاب پیروز شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی چکیده و عصاره نسل شیعه است افزود: این انقلاب به ما و نسل امروز تعلق ندارد بلکه برای همه نسل‌هاست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید همه اقشار جامعه تکلیف خود را در حکومت الهی بدانند تصریح کرد: در این صورت دنیا به استقبال ما خواهد آمد.

وی با بیان اینکه اگر لطف خدا، ایمان مردم و تبعیت از رهبری نباشد پیش نمی‌رویم ادامه داد: وقتی امام(ره) از پاریس به سمت ایران حرکت کردند همه نگران بودند که اتفاقی نیفتد، اما ایشان با خیال راحت در هواپیما نشستند، ضمن اینکه در پاسخ به خبرنگار که پرسید چه حسی دارید؟ گفتند «هیچ».

طه‌محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) تأکید کرد: باید پیام بانوی دو عالم را به همه جهان برسانیم، دشمن در همه حوزه‌ها ورود کرده است باید مراقب ترفندها باشیم.

وی با بیان اینکه مردم در هر شرایطی پای انقلاب ایستادند پس توجه به رشد آنها و حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها چند ماه است نتوانسته‌اند گوشت مصرف کنند، باید به این مسائل رسیدگی کرد.

در پایان نماز جمعه دانشجویان دانشگاه بوعلی مقابل درب اصلی حسینیه امام خمینی(ره) تجمع کردند و اعتراض خود را به لایحه FATF اعلام کردند.

انتهای پیام/

انقلاب ایران  متعلق به همه ی مردم ایران است

منبع: فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.