رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: به دلیل تقارن ایام فاطمیه با ایام الله دهه فجر، فجر امسال به عنوان «فجر فاطمی» نام گذاری شده است.

دهه فجر امسال فجر فاطمی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت السلام سید محمد حسن فاضلیان  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان گفت: امروز به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر مردم در برنامه های این دهه مشارکت و پرچم عزت، استقلال، شرافت و آزادی را بر سر منزل و مغازه خود نصب کنند.

وی افزود: به دلیل تقارن ایام فاطمیه با ایام الله دهه فجر، فجر امسال به عنوان «فجر فاطمی» نام گذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: برگزاری 25 نماز جمعه در همدان و 500 نماز جمعه در سراسر کشور از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود.

حجت السلام فاضلیان عنوان کرد: امروز انقلاب ما بُعد جهانی و بین المللی دارد؛ امروز پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، ندای استقلال، آزادی و حریت در تمام جهان طنین انداز شده است.

رئیس ستاد اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همدان خاطرنشان کرد: امسال باید هم دهه فجر را گرامی بداریم و هم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را به بهترین شکل ممکن برپا کنیم.

وی تاکید کرد: از 17 بهمن به مدت سه شب تمام چراغانی ها خاموش و عزاداری برای حضرت زهرا (س) با شور خاصی برگزار می شود.

حجت السلام فاضلیان ادامه داد: در آسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلسه های زیادی در قالب 23 کارگروه، با حضور سازمان ها و نهادهای مردمی تشکیل و برنامه های این ایام تدوین شد.

وی عنوان کرد: همایش طلایه داران، امتحان قرآنی نور، رژه موتورسواران و تاکسی داران، اجرای گروه سرود دانش آموزی از جمله برنامه های آغازین دهه فجر بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: در طول این ایام تا روز 22 بهمن، 100 مسجد در استان و 20 مسجد در شهر همدان برنامه های ویژه ای برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه سخنران های کشوری و خارج از کشور در برخی از مراسم های استان شرکت می کنند افزود: امسال چهل سال از این انقلاب شکوهمند می گذرد در شرایطی چهلمین سال انقلاب را جشن می گیریم که استکبار جهانی و دشمنان از همان روز اول به دنبال سرنگونی این انقلاب بودند.

حجت السلام فاضلیان اضافه کرد: تا سال 55 نزدیک به 45 هزار مستشار آمریکایی در کشورمان زندگی می کردند و مدیریت شاه و کشور در دست آنها بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه استقلال ملت ایران یکی از دستاورد های عظیم این انقلاب است خاطرنشان کرد: انقلاب ما ملت عراق، یمن، بحرین و کشور های دور افتاده آفریقایی را بیدار کرد.

وی اظهار داشت: انقلاب ما در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی و نظامی موجی از پیشرفت را در کشور ایجاد کرده است.

حجت السلام فاضلیان تاکید کرد: سوء تدبیر مسئولان و مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان گذرا خواهد بود.

پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه دقایقی روضه حضرت زهرا (س) توسط حجت السلام فاضلیان قرائت شد.

انتهای پیام/

دهه فجر امسال فجر فاطمی است

منبع: ایرنا

برچسب ها: نماز جمعه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.