معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد آمریکایی‌ها برای دستیابی به منابع نفتی این کشور در پی ایجاد بی‌ثباتی در ونزوئلا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، دِلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، دولت آمریکا را متهم کرد که برای استیلا بر نفت ونزوئلا، تلاش دارد این کشور را بی‌ثبات کند. 

او در تظاهرات حامیان مادورو در کاراکاس در این خصوص گفت: اکنون دیگر تمامی نقاب‌ها از چهره‌ها، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گرفته تا مایک پنس، معاون ترامپ، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، برداشته شده است، زیرا همهِ این افراد بدون استثنا گفته‌اند که به دنبال نفت ونزوئلا هستند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به هواداران مادورو افزود: پاسخ ما (به زیاده خواهی‌های آمریکا) چیست؟ آنگاه خودش پاسخ داد «دستان یانکی‌ها از صنعت نفت ما دور باد!» آنان هرگز برای حکمرانی بر ونزوئلا یا استیلا بر نفتِ ما (به ونزوئلا) بازنخواهند گشت.

دلسی رودریگز این سخنان آتشین را در خلال راهپیمایی هواداران نیکلاس مادورو ایراد کرد. وزیر نفت ونزوئلا نیز که در تظاهرات حامیان دولت قانونی ونزوئلا شرکت داشت، اظهاراتی مشابهِ رودریگز کرد و گفت مردمِ ونزوئلا همواره از مادورو در برابر خصومت‌های آمریکا حمایت خواهند کرد.

از زمانی که خوان گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، که تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارد، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد، این کشور به صحنه تظاهرات مخالفان و موافقان دولت قانونی ونزوئلا تبدیل شده است. حامیان مادورو می‌گویند گوایدو عروسک خیمه شب بازی واشنگتن است.

دولت آمریکا روز دوشنبه، شرکت ملی نفت ونزوئلا، موسوم به «پِ دِ وِسا» (PDVSA) را تحت تحریم قرار داد و این حرکت، عملاً باعث توقف کامل خریداری نفت ونزوئلا از سوی آمریکا شد. دولت آمریکا همچنین میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا را که در بانک‌های آمریکایی سپرده‌گذاری شده، مسدود کرده است.

انتهای پیام/

متهم شدن آمریکابه تلاش بر دستیابی به منابع نفتی ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار