شهید سیّد عبّاس صالحی قهفرخی، یکی از شش شهید انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهید سیّد عبّاس صالحی قهفرخی، یکی از شش شهید انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری است.

زندگی‎نامه شهید انقلاب اسلامی؛ سیّد عبّاس صالحی

شهید سیّد عبّاس صالحی قهفرخی فرزند سید احمد، پنج شنبه اول مرداد سال ۱۳۳۷ برابر با ۱۱ محرم الحرام ۱۳۷۷ هجری قمری و هشتم اوت ۱۹۵۷ میلادی در فرخ شهر به دنیا آمد. او فرزند چهارم خانواده و پدرش کشاورز بود.

وی، تحصیلات خود را از دبستان سنایی فرخ شهر آغاز کرد و دوران دبیرستان را تا سال دوم در رشته تجربی و در دبیرستانی که هم اکنون به نام او نامگذاری شده است، ادامه داد.

سیّد عبّاس صالحی از سال ۱۳۵۵ و در اوج جوانی، در جلسات مبارزان انقلابی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی که بیشتر در قالب آموزش قرآن و حدیث و مبانی اعتقادی برپا می‌شد، و همچنین در فعالیت‌های آنان علیه حکومت طاغوت شرکت می‌کرد.

شهید صالحی از سال ۵۶ به جلسات نیرو‌های انقلابی فرخ شهر که افرادی همچون سردار شهید خداکرم رجب پور نیز حضور داشتند، راه پیدا کرد و با شرکت فعال در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد ستمشاهی، خشم خویش را از فساد حاکم فریاد می‌زد.

این مبارز انقلابی سرانجام در روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۵۷ برابر با عاشورای حسینی سال ۱۳۹۹ هجری قمری و یازدهم دسامبر ۱۹۷۸ میلادی، و در سن ۲۰ سالگی، بر اثر اصابت مستقیم تیر مأموران ژاندارمری در فرخ شهر به فیض شهادت نائل آمد.
 
پیکر پاک شهید صالحی در گلزار شهدای این شهر مدفون گردید.

فَرُّخ‌شهر (قهفرخ) در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

استان چهارمحال و بختیاری در دوران مبارزات انقلابی، شش شهید به نام‌های سیّد عبّاس صالحی قهفرخی، قربانعلی داودی فارسانی، علی‌محمد مرادی سیبکی، خسرو سلیمی ناغانی، غلامحسین آبافَت بروجنی و اسکندر آذر خراجی را تقدیم کرد.

انتهای پیام/خ

شهید سیّد عبّاس صالحی قهفرخی از شهدای انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار