مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های علمی و سیاسی جهان در دمشق برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سوریه/ رئیس شورای علمای عراق: مسلمانان باید از ملت ایران درس مقاومت بگیرندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با تلاش آیت الله طباطبایی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های علمی سیاسی سوریه و میهمانانی از کشور‌های مختلف همایشی با عنوان «اربعون ربیعا»، در دمشق، پایتخت این کشور، برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه : امروز ایران محور مقاومت در جهان است
نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: استکبار چهل سال گذشته با تلاش‌های شیطانی خواسته است حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی ایران را متوقف کند، اما امروز این نظام مقدس با کمال عزت و کرامت پابرجاست و محور مقاومت در همه جهان نیز به شمار می‌آید.

آیت‌الله طباطبایی افزود: چهل سال قبل در ۱۲ بهمن شخصیتی که امروز همه دنیا او را به نام امام خمینی می‌شناسد پس از سال‌ها تبعید به میهن بازگشت و ورود ایشان سرآغاز تغییری اساسی و ریشه‌ای در روند تاریخ ایران و بلکه تاریخ منطقه و جهان شد.

ایشان افزودند: این توانمندی و روح معنوی و اراده محکم و اندیشه بلند امام بود که اراده «ما می‌توانیم» را به ملت‌های دنیا تزریق کرد. اگر امروز ملت‌ها در مقابل ظالمان می‌ایستند و اگر مردم فلسطین با روحیه مقاومت بالا در مقابل رژیم کودک‌کُش اسرائیل ایستاده است و اگر ملت‌های آزاده محور مقاومت همانند مردم سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن اراده کرده اند مستقل باشند و از وابستگی متنفرند، همه این‌ها مرهون همان روحیه احساس توانمندی است که امام خمینی در دل‌های مردم تزریق کرد.

مسئول روابط اسلامی، عربی حزب الله: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بی نظیر است
مسئول روابط اسلامی، عربی حزب الله، نیز در حاشیه برگزاری همایش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه، گفت: انقلاب اسلامی ایران چهل سال گذشته با وجود هجمه دشمن، نظامی استراتژیک و سیاسی تشکیل داد که از بزرگترین قدرت‌های دنیا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عزالدین افزود:  انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بی نظیر و تاریخی است. انقلاب اسلامی ایران نمونه واقعی از حکومت اسلامی بوده و نشان داده است که ادعای «دین افیون توده هاست»، حرفی بی اساس است و حکومت دینی می‌تواند بهترین خادم برای توده‌های مظلوم مردم باشد.

او افزود: یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران تشکیل جبهه مقاومت با شعار آزادسازی قدس است. حجت‌الاسلام حسن عزالدین همچنین دستاورد‌های مهم علمی و دفاعی انقلاب اسلامی ایران را بی نظیر خواند.

رئیس شورای علمای عراق: مسلمانان باید از ملت ایران درس مقاومت بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین یوسف ناصری، رئیس شورای علمای عراق، نیز در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه، گفت: امروز ما ملت‌های مسلمان باید از ملت ایران درس مقاومت بگیریم.

او افزود: استکبار در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحرکات شیطانی بسیاری برای تضعیف ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

رئیس شورای علمای عراق همچنین گفت: از نظر من بزرگترین درس این انقلاب‏، «شعار ما می‌توانیم» است که ملت‌ها را بیدار کرد و امروز ما شاهد اراده مسلمانان آزاده برای رهایی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار