رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هرمزگان از نظر نظام اداری و اجرای قوانین و مقرارات جز استان‌های برتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هرمزگان از نظر اجرای قوانین و مقرارات ونظام اداری جز استان‌های برتر و پیشتازاست.
وی در یازدهمین نشست شورای اداری هرمزگان گفت: نظارت برای کمک به توسعه کشور و استان‌ها اصلی‌ترین رویکرد دیوان محاسبات است.
وی افزود: در این نشست راهبرد دیوان که نظارت حمایتی، پیشگیرانه و مشاوره‌ای است برای مدیران استان تشریح شد.

رئیس دیوان محاسبات کشورافزود: می‌توان با توجه به انعطافی که قانون دارد راهکار‌هایی مطرح کرد که تصمیمات دستگاه‌ها برای حل مشکلات تبعات قانونی نداشته باشد.
آذر گفت: رفاه جامعه و توسعه استان‌ها مصلحت اصلی است و تعارض‌های قانونی باید با تصویب قوانینی در ستاد مقابله با تحریم و یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا حل شود.
 وی درباره حقوق‌های نجومی گفت: از صد هزار مدیر بررسی شده، فقط ۳۹۸ مورد حقوق نامتعارف داشتند که اصلاح شد.
آذر افزود: لزوم مصرف اعتبارات عمرانی در زمان مناسب بویژه در دانشگاهها، کارشناسی درست و مناسب انبار در مزایده فروش کالاها، پیشگیری از زمین خواری و دریاخواری، از مواردی است که باید مدیران استان رعایت کنند.
لزوم مصرف درآمد‌های مالیات ارزش افزوده ویژه روستا‌ها در طرح‌های عمرانی روستاها، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی دیوان محاسبات، شناسایی و سنددار کردن اموال دولتی، بیمه کردن اموال دولتی و رعایت نظام بودجه ریزی نیز از دیگر توصیه‌های رئیس دیوان محاسبات به مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان بود.
محمد آشوری نماینده رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان هم دراین جلسه گفت: یکی از مواردی که دیوان محاسبات به خوبی بررسی کرد واگذاری شرکت آلومنیوم المهدی در هرمزگان بود و مشخص شد مسیر مناسبی نبوده است.
آشوری همچنین با انتقاد از شرکت‌های فعال در هرمزگان که مالیات خود را در استانی دیگر پرداخت می‌کنند گفت: شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان فعالیت می‌کند، اما مالیات را در استان بوشهر پرداخت می‌کند.

ستاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای هرمزگان گفت: سالانه دو نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و دویست و ۸۰ هزار تن محصولات شیلاتی نیز در استان صید و تولید می‌شود.

فریدون همتی افزود: در  بخش شیلات و واگذاری زمین برای مزارع پرورش میگو سرمایه گذاران بخش خصوصی با مشکل واگذاری زمین مواجه هستند که محدودیت‌های قانونی و نظارتی وجود دارد.

وی گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید اختیارات و انعطاف بیشتری به مدیران داد تا با تصمیم گیری‌های به موقع، توسعه و رشد کشور متوقف نشود.


انتهای پیام/ر


نظام مندی ادارات در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.