پارلمان اروپا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در نظر دارد «خوان گوآیدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور مشروع و موقت این کشور به رسمیت بشناسد.

پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن خوان گوآیدوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان اروپا قصد داد با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای «خوان گوآیدو» رئیس پارلمان  و رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور مشروع و موقت این کشور به رسمیت بشناسد.

در بخشی از پیش‌نویس این قطعنامه آمده است: «پارلمان اروپا طبق ماده 233 قانون اساسی ونزوئلا، آقای گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت و مشروع جمهوری بولیواری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد و حمایت کامل خود را از اقدامات وی اعلام می‌کند.»

پارلمان اروپا همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا همین تصمیم را اتخاذ کنند. این نهاد از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا کشورهای عضو بلوک را به اتخاذ موضع قوی و متحد در قبال گوآیدو به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور دعوت کرده و از برگزاری انتخابات آزاد سراسری در ونزوئلا حمایت کنند.

گوآیدو در تاریخ بیست و سوم ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد و آمریکا و غرب در اقدامی مداخله جویانه او را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار