فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: ساخت سکوهای باقیمانده پارس جنوبی تا نیمه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح پنجشنبه در آیین آغاز انتقال سکوی گازی ۲۴ A. پارس جنوبی در خلیج فارس گفت: تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی دستاورد‌های بسیار مهمی داشته است و شاهد پیشرفت در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به دستیابی به دانش و تکنولوژی سکوسازی و نصب آن توسط نیرو‌های توانمند داخلی بیان کرد: در شرایطی که کشور با سخت‌ترین تحریم‌ها روبرو است شاهد دستیابی به دانش و تکنولوژی ساخت سازه‌های پیچیده دریایی در عرصه صنعت نفت و گاز هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به دستیابی به متخصصان داخلی به تکنولوژی سکوسازی و ایجاد خطوط لوله زیردریایی اضافه کرد: ایجاد فضا برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی در این قرارگاه به خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به توان بالای شرکت صدرا در زمینه کشتی‌سازی و ساخت سکو ادامه داد: سکوی ۲۴ A. پارس جنوبی به وزن دو هزار و ۳۰۰ تن در شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر طراحی و ساخته شده است.

محمد با اشاره به فراهم شدن امکان برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز شیرین معادل ۱۴ میلیون متر مکعب با نصب این سکو، افزود: ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر در دستور کار است که پنج سکو تاکنون ساخته و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۱۰ سکو باعث افزایش برداشت گاز کشور به میزان روزانه ۱۴۰ میلیون متر مکعب از میدان پارس جنوبی می‌شود گفت: سکو‌های باقیمانده تا نیمه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ب

 ساخت سکوهای باقیمانده پارس جنوبی تا نیمه نخست سال آینده

برچسب ها: سپاه ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.