فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر از راه‌اندازی موزه تاریخ جنگ در بوشهر خبر داد و گفت: خلبانان اولین حمله هوایی دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اکبر طالب زاده  فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر صبح پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیروی هوایی در پبروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و به عنوان اولین نیروی نظامی به جمع انقلابیون پیوست و به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت.

وی افزود: این بیعت تاریخی سبب شد تا سایر نیرو‌های نظامی نیز به صف انقلاب بپیوندند و روند پیروزی انقلاب را تسریع کنند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز این نیرو توانست نقشه‌های اولیه صدام برای حمله به ایران را از طریق پایگاه بوشهر نقش بر آب کند.

طالب زاده بیان کرد: در اولین پرواز برای مقابله با حملات هوایی نیروی هوایی عراق، هشت خلبان از پایگاه بوشهر به مقابله با آن‌ها پرداختند که یک نفر شهید شد و هفت نفر دیگر نیز به رشادت‌های خود ادامه دادند.

وی ادامه داد: در این راستا، یک همایش در ۱۷ بهمن ماه در سطح پایگاه بوشهر برگزار می‌شود که طی آن هفت نفر از این خلبانان به همراه سایر خلبانان و سلحشوران پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر به نقل خاطراتی از رشادت‌هایشان در آن عملیات و دیگر عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به سایر برنامه‌های این پایگاه در دهه فجر بیان کرد: یاری پزشکی به مردم با ارسال یک تیم تخصصی به روستای شورکی تنگستان از فردا ۱۲ بهمن انجام می‌شود و اگر فردی نیز در طی این ویزیت‌ها نیاز به کار تخصصی و جراحی داشته باشد در مجموعه بیمارستان و مراکز تخصصی این نیرو در بوشهر انجام می‌شود.

طالب زاده ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این پایگاه، ایجاد نمایشگاه هوایی در ۱۸ بهمن ماه است که از همه نیروی‌های نظامی نیز برای شرکت در این نمایشگاه برای حضور موثر دعوت به عمل آمده است و مردم هم می‌توانند از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت سه تا شش بعد از ظهر برای بازدید اقدام کنند.

وی عنوان کرد: راهپیمایی بزرگ بازنشستگان نیروی مسلح مستقر در استان بوشهر از درب پایگاه تا امام زاده هاشم به همراه ایجاد یک میز خدمت در ستاد اقامه نماز جمعه در مصلی بوشهر و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام دهه فجر در سطح پایگاه هوایی بوشهر انجام می‌شود.

پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر ادامه داد: به زودی موزه تاریخ جنگ در بوشهر ایجاد می‌شود که با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقدامات اولیه برای شکل گیری آن انجام شده و در محله بیسیم قابل بهره برداری است.

انتهای پیام/ب

راه‌اندازی موزه تاریخ جنگ در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.