شبکه سعودی العربیه تاکید کرد نشست مشورتی امروز در بحرالمیت، تلاش برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی است.

نشست بحرالمیت، تلاش برای تشکیل ائتلافی ضد ایرانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العربیه، درباره نشست امروز وزرای امور خارجه شش کشور عربی در بحرالمیت اعلام کرد پرونده سوریه در نشست امروز وزرای امور خارجه شش کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر، اردن و کویت مطرح می‌شود. این وزرا تلاش خواهند کرد به راه حلی برای بازگرداندن سوریه به آغوش عربی دست پیدا کنند.

در این نشست همچنین اقدامات ایران در منطقه بررسی خواهد شد. به ویژه که تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه، نگرانی‌ها را تشدید کرده است. این پرونده‌های داغ، سوالاتی را درباره امکان شکل‌گیری ائتلاف راهبردی عربی مطرح می‌کند.

فارس بریزات، مدیر مرکز مطالعات راهبردی در امان به العربیه گفت: ”به اعتقاد من، این همکاری‌ها به شکل‌گیری ائتلافی مانند ناتو گسترش نخواهد یافت. اما تشکیل این ائتلاف در لحظه تاریخی در منطقه، فقط برای تشدید فشار‌ها بر ایران اهمیت دارد.“

در ادامه این گزارش آمده است: در برابر خطر جدی از شرق (از طرف ایران)، خطری هم از غرب (فلسطین) وجود دارد. ماجرایی که بر اوضاع منطقه سایه افکنده، طرح آمریکایی معامله قرن و دودستگی داخلی بین فلسطینی هاست. در نشست مشورتی بحرالمیت، مسائل منطقه بررسی خواهد شد. منطقه شاهد توازن قدرت و رقابت سیاسی و نظامی است. ناظران معتقدند، ضروری‌ترین مسئله در شرایط فعلی، اتخاذ موضع مشترک بین کشور‌های عربی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، بحرین ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار