وزیر نیرو گفت: در چهار دهه گذشته ظرفیت نیروگاه‌ها در کشور ۱۱ برابر شده و پست‌های برق نیز ۱۴ برابر شده است.

بیش از ۴۰۰ طرح در بخش‌های مختلف آب و فاضلاب خراسان رضوی اجرا می شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اردکانیان وزیر نیرو  در جلسه شورای اداری تربت حیدریه گفت: با بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی و مدول دوم تصفیه‌خانه جمیعتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر را در این شهرستان پوشش می‌دهد که این دو طرح هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اجرای این پروژه‌ها برای تامین رفاه زندگی مردم گامی بزرگ است.

وی با اشاره به ۴۵۸ طرح بزرگ در بخش‌های آب، فاضلاب و برق خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر این طرح، ۶ طرح بزرگ امروز و فردا نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در چهار دهه گذشته ظرفیت‌ها نیروگاه‌ها را ۱۱ برابر کرده و دسترسی به تمهیدات و فن‌آوری خطوط انتقال ۱۱ برابر شده، همچنین، پست‌های برق نیز ۱۴ برابر شده است.

اردکانیان افزود: روستا‌های کشور از ۴ هزار به ۵۷ هزار رسیده و تامین آب بهداشتی روستا‌ها از ۲ میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان افزایش داشته که با شاخص‌های کشور‌های توسعه یافته برابری می‌کند.

وی درخصوص نگرانی کشاورزان در خصوص کمبود آب در خراسان رضوی اظهار داشت: نقش و مدیریت مصرف‌کنندگان بسیار مهم بوده، با توجه به اینکه در این استان کشاورزی نیز زیاد است، ظرفیت‌های علمی و تجربی خراسان رضوی با همکاری مسؤولان موضوع انتخاب کشت، روش‌های آبیاری در وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد و این استان به عنوان پایلوت در صرفه جویی آب معرفی می‌شود.

انتهای پیام//آ. ح


سفر وزیر نیرو به مشهد

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.