رئیس اداره دامپزشکی رامسر از معدوم سازی ۸۸ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رفیعی رئیس دامپزشکی شهرستان رامسر گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان یکماه گذشته ۷۲ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید و حدود ۱۶ کیلوگرم جوجه کباب غیر بهداشتی را معدوم کردند.

وی افزود: برخی از مراکز عرضه اقدام به قطعه بندی و افزودن مواد رنگی شیمیایی به مرغ می‌کنند که بر اساس قوانین و مقررات بهداشتی دامپزشکی قطعه کردن مرغ فقط باید در حضور مشتری انجام شود و افزودن هر نوع ماده رنگی به مرغ ممنوع است.

آقاجانی رییس اداره دامپزشکی شهرستان جویبار نیز گفت: دی ماه امسال ۸ خودروی حمل طیور زنده که به کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان مراجعه کردند فاقد گواهی بودند و برخورد قانونی شد.

وی افزود: ۲ واحد متخلف بهداشتی که مبادرت به عرضه گوشت غیر مجاز در خارج از شبکه توزیع اقدام کرده بودند از سوی مراجع قضایی شهرستان احکام محکومیت جداگانه صادر شد.

آقاجانی گفت: اکیپ کارشناسان نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان بصورت منظم و ادواری بر مراکز عرضه مواد خام دامی نظارت دارند و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی طبق مقررات با عوامل عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی برخورد می‌شود.

وی به مرغداران هشدار داد، قبل از تخلیه سالن با مراجعه به اداره دامپزشکی و تسلیم مدارک از جمله گواهی سلامت گله که از طرف مسئول بهداشتی فارم صادر می‌شود نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی اقدام نمایند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/آ

تشدید اقدامات نظارت بهداشتی دامپزشکی در رامسر

برچسب ها: دامپزشکی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار