معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اگر از افغانستان واردات گوشت به استان داشته باشیم، می‌توانیم آنرا با قیمتی در حدود ۳۸ هزار تومان به دست همشهریان برسانیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی باخرد معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: پس از ارزیابی‌های لازم مشخص شد اگر از کشتارگاه هرات واردات گوشت به استان داشته باشیم، می‌توانیم آنرا با قیمتی در حدود ۳۸۰۰۰ تومان به دست همشهریان برسانیم. البته باید در نظر داشت که برای اینکار دلار ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز است.

وی افزود: گوشت، چون از کالا‌های اساسی بوده برای تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ مشکلی وجود ندارد و به راحتی قابل تخصیص می باشد. تنها لازم است که اشخاص حقیقی و یا حقوقی وارد عرصه شوند و برای واردات گوشت از افغانستان اعلام آمادگی کنند.

باخرد با بیان اینکه تاکنون از افغانستان واردات بسیار پایینی داشته ایم عنوان کرد: سه محموله به وزن ۳۲ تن وارد استان شده که این نشان دهنده آن است که میزان واردات از افغانستان قابل توجه نیست و برای ارزان شدن گوشت گرم در استان، تجار باید همت خود را افزایش دهند.

معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: تا امروز حدود ۴۰۰ تن گوشت گرم از استرالیا و ۵۰ تن گوشت منجمد از مغولستان وارادات داشته ایم و به احتمال زیاد به زودی از قزاقستان هم واردات گوشت خواهیم داشت.

وی گفت: قیمت گوشت داخی در کشتارگاه مشهد در حدود ۷۱۵۰۰ تومان بوده و این قیمت در کشور به طور میانگین ۷۶۱۰۰ تومان است. در واقع قیمت گوشت گرم گوسفندی در مشهد بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری می‌باشد.

انتهای پیام//ح. ص.


اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت گرم از افغانستان

برچسب ها: دامپزشکی ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.