فرماندار شهرستان مهاباد گفت: در وصول مالیات باید شرایط اقتصادی و سطح درآمد‌ها هر منطقه لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایرج شجاعی فرماندار مهاباد در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مالیاتی این شهرستان با هیات اعزام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تنظیم پرداخت‌های مالیاتی مطابق با شرایط اقتصادی هر منطقه سبب می‌شود دلگرمی‌ها برای تلاش در تولید و رونق اقتصادی بیشتر شود.

وی  با بیان اینکه باید با هدف برقراری عدالت مالیاتی و کاهش فشار از شانه‌های بخش مولد جامعه منابع و مولد‌های جدید مالیاتی را شناسایی کرد، افزود: با توجه به مشکل رکود بسیاری از واحد‌های تولیدی در منطقه ما و کاهش سطح درآمد‌ها، انعطاف ناپذیری ولحاظ نکردن هیچ تخفیف، اغماض و مهلتی در وصول مالیات دور از انتظار است.

ایرج شجاعی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی ما در پرداخت مالیات کوتاهی نمی‌کنند، اضافه کرد: مالیات نباید براساس مصوبه‌ها تعیین شود بلکه باید واقعیت و درآمد‌های حاصل شده مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی از کارکنان امور مالیاتی این شهرستان خواست با رعایت اصل دقت و جدیت در وصول به موقع و عادلانه درآمد‌های مالیاتی و رعایت عدالت در راستای اهداف سازمان گام بردارند.

در ادامه رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: نبود شفاف سازی در پرداخت مالیات، استناد به درآمد سال‌های قبل در پرداخت مالیات و در نظر گرفته نشدن رکود موجود جامعه از مهم‌ترین مشکلات امور مالیاتی در این شهرستان است.

قادری با اشاره به اینکه واحد‌های اقتصادی و اصناف نباید در پرداخت مالیات باهم مقایسه شوند، اضافه کرد: متولیان اجرای قوانین مالیاتی براساس شرایط اقتصادی با فعالان این حوزه برخورد کنند.

در ادامه نماینده مردم مهاباد در خانه ملت هم گفت: اخذ مالیات از روش‌های متداول تامین مالی و بودجه عمومی است و همه کشور‌ها بخشی از بودجه بندی خود را با اتکا به درآمد‌های مالیاتی می‌بندند، اما کاهش درآمد‌های فعالان حوزه اقتصاد نیز باید در نظر گرفته شود.

جلال محمودزاده با بیان اینکه شهروندان خواهان اجرای عدالت در پرداخت مالیات و ارزش افزوده کالای خود هستند و اعمال سلیقه‌های شخصی در پرداخت مالیات را قبول ندارند اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و مسایل به وجود آمده در بخش تولید باعث شده است سهم زیادی از درآمد‌های مردم کاهش یابد و براین اساس سازمان امور مالیاتی نیز باید به تناسب آن در اخذ مالیات خود به مودیان تخفیف قائل شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی دیگر سخنران نشست بررسی مسایل و مشکلات مالیاتی مهاباد با هیات اعزامی سازمان امور مالیاتی کشور بود.

مسیحی با اشاره به اینکه بیشترین مقدار مالیات اخذ شده در هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: پیش بینی وصول مالیات از ابتدای امسال تاکنون در مهاباد ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۵۰ میلیارد ریال آن اخذ شد و ۱۲۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شد.

وی در خصوص پرداخت مالیات توسط تعاونی‌های مسکن مهر نیز گفت: پیمانکاران و تعاونی‌های مسکن مهر از مالیات ارزش افزوده معاف هستند و مالیات مستقیم هر واحد مسکن مهر حداکثر سه میلیون ریال است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده و مدیرکل دفتر خدمات مودیان سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه گفت: در سفر دو روزه معاون مالیات بر ارزش افزوده و مدیرکل دفتر خدمات مودیان سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه به مهاباد مشکلات پرونده‌های مالیاتی تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان بصورت حضوری بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ج

 جلسه بررسی مسایل و مشکلات مالیاتی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.