برخورد قاطع با فساد سیستماتیک در نظام مهندسی/ زمان دقیق راه اندازی سامانه املاک و اسکان مشخص نیستحسینی گفت: نظام مهندسی عاری از اشکال نیست اگر در این حوزه فساد سیستماتیکی وجود داشته باشد با تمام قوا با آن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزمون نظام مهندسی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضع سامانه املاک و اسکان و زمان اجرایی شدن آن گفت: نمی توانم زمان دقیقی برای راه‌اندازی این سامانه اعلام کنم. هدف اصلی ما درست اجرا کردن چنین طرح‌ها و پروژه‌هایی است.

وی با بیان اینکه معاونت مسکن و ساختمان هماهنگ کننده تمامی حوزه‌های مسکن از جمله سازمان ملی و مسکن، بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن است گفت: مردم از ما انتظار تولید مسکن دارند و نام این معاونت‌ها برای آن‌ها مهم نیست بلکه باید هم اکنون بتوانیم به وظایف اجرایی خود جامه عمل بپوشانیم.

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: هم اکنون تا زمان قانونی (تیر سال ۱۳۹۸) شورای مرکزی نظام مهندسی با هیأت رئیسه کنونی کارشنان را ادامه می‌دهند و با توجه به آن که حکم رئیس جمهور برای ریاست این شورا صادر شده است عملاً دنبال آن هستیم که بتوانیم هماهنگی و مکانیزمی در این بخش داشته باشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر مهندس بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در صنعت ساخت و ساز هستند گفت: نظام مهندسی عاری از اشکال نیست، نباید تمامی جامعه شریف مهندسی را جزو فاسدان بدانیم.

وی ادامه داد: ما هم جزو نظام مهندسی هستیم و باید مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کنیم. اگر در این حوزه فساد سیستماتیکی وجود داشته باشد با تمام قوا با آن برخورد خواهیم کرد.

حسینی درباره مشکلات موجود در نظام مهندسی استان تهران گفت: جلسات متعددی با اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران برگزار کرده و هماهنگی‌هایی برای رفع مشکلات این بخش صورت گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ۲۰ درصد از جامعه مهندسان کشور در نظام مهندسی استان تهران قرار دارند و اعضای هیأت مدیره استان تهران با ۲۵ نفر عضو جزو بزرگترین جامعه مهندسان کشور به شمار می‌روند. از اینرو امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

وی درباره جزئیات آزمون نظام مهندسی و کاردان‌ها گفت: امروز بزرگترین آزمون تخصصی کشور برای ورود به حرفه مهندسی در ۷ رشته  عمران، معماری، شهرسازی، ترافیک، مهندسی مکانیک، برق و نقشه‌برداری برگزار شد. باید صلاحیت مهندسان برای ورود به این حرفه سنجیده شود

حسینی اظهار کرد: البته آزمون دیگری در ۶ رشته کاردان‌ها با معماران تجربی که حلقه‌های به هم پیوسته برای ورود به صنعت ساختمان هستند نیز امروز برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به ۲ آزمون برگزار شده در ماه‌های گذشته رشد ۸ درصدی داشته  است. ۱۴۵ هزار و ۹۸۰ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۸۰ درصد از آن‌ها آقایان و ۲۰ درصدشان را بانوان شامل می شدند.

وی در پایان گفت: تمامی سوالات این آزمون در قالب شخصی‌سازی و تنوع سازی صادر شده و امکان تقلب در این آزمون صفر درصد است.

انتهای پیام /

رشد ۸ درصدی تعداد شرکت کنندگان در آزمون نظام مهندسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار