مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: در آینده ای نزدیک و با همکاری بخشدار و دیگر مسئولان، کتابخانه عمومی در شهر بلبان آباد شهرستان دهگلان راه اندازی می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان، محمد عبدالملکی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان که با حضور بخشدار و شهردار این شهر برگزار شد، گفت: راه اندازی کتابخانه عمومی در این بخش امری ضروری است و این نهاد تمام تلاش خود را به منظور راه اندازی کتابخانه صورت خواهد داد.

وی افزود: راه اندازی کتابخانه در شهرها و روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰۰ نفر از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی است و از مسئولان و مردم تقاضا می شود در این راستا این نهاد فرهنگی را یاری دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتابخانه های با حق انتفاع ده ساله راحت ترین و سریع ترین راهکار برای راه اندازی کتابخانه است، ادامه داد: بر این اساس ساختمان های رها شده و قابل استفاده با متراژ مشخص و بالای ۱۲۰ مترمربع در مناطق با جمعیت بالای هزار نفر حائز شرایط راه اندازی کتابخانه هستند.

عبدالملکی با اشاره به کمبود شاخص زیربنای کتابخانه در استان، یاداور شد: ایجاد کتابخانه عمومی و ارتقای شاخص دسترسی عموم به این نهاد فرهنگی از مهمترین دغدغه ها در این حوزه است و مانوس کردن جامعه با کتاب علاوه بر اینکه سبب ارتقای آگاهی و بصیرت می شود در کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار است.

بخشدار بلبان آباد نیز در جلسه گفت: بخش مذکور دارای سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر تحصیلات دانشگاهی دارند و هم اکنون بخش بلبان آباد دارای ۵۲ نفر با درجه علمی دکترا، ۳۴۰ نفر با درجه علمی کارشناسی و یک هزار و ۱۵۰ نفر با درجه علمی لیسانس و فوق دیپلم است.

عباس ارشدی نبود کتابخانه عمومی را از مهمترین مشکلات فرهنگی در بخش بلبان آباد عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته اقداماتی برای راه اندازی کتابخانه صورت گرفته اما متاسفانه به ثمر ننشته است.

وی افزود: هم اکنون در این بخش تنها یک باب کتابخانه که به همت مردم روستای قادرمرز و به صورت خودجوش ایجاد شده است فعالیت می کند و راه اندازی کتابخانه سرمایه گذاری برای آینده است و نبود کتابخانه در این بخش با این حجم از افراد تحصیلکرده مطلوب و پسندیده نیست.

گفتنی است، در پایان جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با همراهی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بخش بلبان آباد از کتابخانه روستای قادرمرز بازدید به عمل آورد و از کتابدار آن با اهدای لوح سپاس و چند جلد کتاب تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

نبود کتابخانه عمومی از مهمترین مشکلات فرهنگی در بخش بلبان آباداست

 

برچسب ها: کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.