مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، از بیکاری شش هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   حسن نازاریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، از بیکاری شش هزار و ۱۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این استان خبر داد.

 حسن نازاریان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل بنیاد شهید، معیشت خانواده‌های شهدا است، اظهار داشت: علاوه بر این مسله، اشتغال فرزندان خانواده‌های شهید استان چالش‌های زیادی به دنبال داشته است.

وی، افزود: طی یک سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ فرزند شهید و ایثارگر بیکار در لرستان به ثبت رسیده است که این تعداد در هفته گذشته طبق آخرین آمار به دست آمده به ۶ هزار و ۱۰۰ فرزند شهید و ایثارگر بیکار افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، تصریح کرد: طبق ماده ۲۱ قانون ایثارگران فرزندان شهدا باید در آزمون استخدامی شرکت کرده و دارای سهمیه شوند، سازمان استخدامی کشور نیز می‌بایست مجوز و کد صادر کند تا دستگاه‌های اجرایی مختلف بتوانند نیرو استخدام کنند.

نازاریان، ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه بندی را در ماده ۲۱ قانون ایثارگران اضافه کرده اند که طبق آن کسانی که به صورت قراردادی، شرکتی و پیمانکاری می‌خواهند در دستگاه‌ها استخدام شوند مشمول این بند قرار می‌گیرند.

وی، گفت: فرزندان شهید و ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد و ۵ درصد سهمیه جانبازان زیر ۳۰ درصد مشمول استخدام هستند که از مسئولان انتظار داریم برای مشکلات استخدامی حمایت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.