سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: پاکسازی مجدد مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی در ۱۸ روستای شلمچه ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر امروزدر نشست با فعالان اجتماعی و فضای مجازی در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر گفت: در حال حاضر 18 روستای مسیرشلمچه از نهر خین شلمچه تا مرز بدون سکنه است و نیاز است فعالیت کشاورزی و دامداری در این روستاها از سر گرفته شود.

وی افزود: پاکسازی اراضی از مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی به عمق یک متر انجام شده اما به گفته کارشناسان وزارت کشور برخی از جاها پاکسازی به عمق یک متر امن نیست و نمی توان اطمینان حاصل کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر افزود: با توجه به اجرای بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شلمچه با پاکسازی زمین‌های محل اجرای این طرح باید زمینه کشاورزی اهالی منطقه را فراهم کرد.

مودت کاهش صادرات کالا از مرز شلمچه را یادآور شد و گفت: صادرات کالا از مرز شلمچه نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته است به گونه‌ای که در ۶ ماه گذشته تردد روزانه کامیون‌ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه بوده، اما الان به دلیل اعمال سیاست‌های سخت گیران‌ها در داخل و خارج به ۱۰۰ دستگاه در روز کاهش یافته است.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهرافزود: به منظور رفع مشکل کاهش صادرات کالا از مرز شلمچه تشکیل یک کارگروه اشتغال برای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفت.

مودت همچنین از پی گیری تشکیل سامانه سوخت شناور‌ها در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: در خرمشهر به دلیل اینکه گمرک آن ملوانی نیست سامانه سوخت شناور‌ها در این بندر فعال نیست در این راستا پی گیری‌ها و مکاتباتی با تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر این سامانه سوخت راه اندازی شود حداقل ۲۰۰ شناور زیر ۵۰۰ تنی خرمشهر فعال شده و حداقل یکهزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر از فعالان اجتماعی خواست، ضمن شناسایی چالش ها، راهکار‌های مناسب برای برون رفت از مسایل و مشکلات را پیشنهاد دهند.

مودت به چالش‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حرمت افراد را حفظ کنند ضمن اینکه از خبرنگاران انتظار می‌رود منصفانه نگاه نقادانه‌ای به مسایل داشته باشند.

وی در بخش دیگری به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وافزود: ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال باید به صورت ویژه و فراگیرتر اجرا شود و از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر بر ایجاد بستر مناسب برای حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با سال‌های گذشته متفاوت و امید است با همت همه فعالان اجتماعی، نخبگان، اندیشمندان، علما و نیرو‌های آموزش و پرورش، دانشگاهها، اصناف شاهد حضور پرشور مردم در این راهپیمایی باشیم.

انتهای پیام / د

پاکسازی روستاهای شلمچه از مواد منفجره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.