فرماندار نایین گفت: ۴۹ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

محمود جمالی فرماندار نایین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: 49 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که حاصل آن به کارگیری 100 نفر در این پروژه ها است.

به گفته نماینده دولت در نایین، احداث مخزن روستایی متر مکعبی و خط انتقال 9 کیلومتری آب در روستای مهرادران ،احداث مخزن 1000 متر مکعبی روستای جوی آباد و ایجاد 8 کیلومتر خط انتقال آب تا روستای کجان ، بازسازی قنوات ، احداث کانال آبیاری در روستاها ، بهره برداری از 3 اقامتگاه بوم گردی در بخش انارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، بهره برداری از شرکت تولید آهن اسفنجی ، بهره برداری از طرح های مخابراتی، برق رسانی به برخی از روستاهای شهرستان، افتتاح خط تولید جدید در شرکت آرافن هیدرولیک نایین ، بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای چوپانان ، بهره برداری از جایگاه سی ان جی انارک ، بهره برداری از 40 کیلومتر از باند دوم جاده نایین – انارک از جمله پروژه هایی هستند که در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسند.

فرماندار نایین با اشاره به اینکه این شهرستان دارای غنای فرهنگی، تاریخی و تمدنی ارزشمندی است، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از 85 اثر ملی ثبت شده است که در حفظ این آثار تلاش های زیادی انجام تا زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی در این شهرستان فراهم گردد.

جمالی با بیان وجود بالغ بر 2 هزار کیلومتر جاده های بین شهری ، روستایی و همچنین احداث راه های اصلی ، فرعی و اصلاح نقاط حادثه خیز، گفت: همزمان با آغاز دهه فجر عملیات شروع آسفالت سرد 15 کیلومتر از راه های روستایی ، احداث 20 کیلومتر دیگر از باند دوم جاده نایین – انارک در مجموع 60 کیلومتر در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید که تا پایان سال جاری به طور کامل باند دوم مسیر نایین به انارک را تقدیم زوار حضرت امام رضا علیه السلام خواهد شد.
این نماینده دولت در ادامه بیان نمود: در حوزه گازرسانی100درصد مناطق روستایی بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار شده و جایگاه سی ان جی انارک در دهه فجر افتتاح و مردم شریف شهر انارک نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که گاز رسانی به تعدادی از روستاها از جمله سهیل و سپرو تا سال آینده انجام می شود.

به گفته وی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار نایین دارای نعمت برق بوده و ضریب نفوذ تلفن ثابت بیش از61 درصد است که 6 مرکز شهری و 12 مرکز مخابراتی روستایی در شهرستان در حال فعالیت هستند.

جمالی تعداد مشترکین آب شهرستان در ابتدای انقلاب شهرستان را 2 هزار انشعاب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هر سه شهر شهرستان به شبکه انتقال آب متصل بوده که تعداد هفده هزار و 66 هزار انشعاب از نعمت آب شیرین و سیزده هزار و 103 مشترک از انشعاب فاضلاب استفاده می کنند.

وی در ادامه با بیان به اینکه بیش از 77 روستا به شبکه انتقال آب روستایی متصل می باشند به ایجاد بیش از 140 کیلومتر خط انتقال آب روستایی و 120 کیلومتر شبکه گذاری داخلی روستاها ، ساخت 115 مخزن آب فلزی ،68 مخزن بتونی و 40 آب انبار در روستاها اشاره نمود.

فرماندار نایین با اشاره به حوزه های صنعت، کشاورزی وخدمات گفت: در واحد های تولیدی و صنعتی بیش از 355واحد تولیدی و صنفی کوچک ،85 واحد تولیدی بزرگ ، در حوزه جهاد کشاورزی بیش از 5 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی، بیش از250واحد تولیدی مرغداری وگوشتی ، 10 واحد تخم گذار و 80 دامداری در این حوزه ها فعالیت می کنند.

جمالی در پایان با اشاره به وجود 41 مدرسه شهری ، 14 مدرسه روستایی بیان وافزود: 55 مدرسه در سطح شهرستان فعال می باشند که مراحل نهایی سالن ورزشی مختص آموزش و پرورش رو به اتمام می باشد.

 

انتهای پیام/م

بهره برداری از طرحهای عمرانی درنائین به مناسبت دهه فجر

برچسب ها: فرمانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.