مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به مشکل فضای آموزشی در پایتخت گفت: مجلس برای ساماندهی این مشکل وارد عمل شده است.

ورود مجلس به حل مشکل فضای آموزشی پایتخت/ کمبود ۱۰۰ مدرسه در منطقه ۲۲ تهرانعلی شهری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی فضای آموزشی استان تهران اظهار کرد: جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای ساماندهی فضای آموزشی استان برگزار کردیم و قرار بر این شد تا شهرداری تهران و شورای شهر هم در جلسات آتی شرکت کنند تا به اتفاق نظر برسیم.

وی ادامه داد: بنا بر جلسه برگزار شده مقرر شد تا در نقاط بحرانی همچون منطقه ۲۲ که وضعیت فضای آموزشی نامناسب است، تمهیداتی ویژه اندیشیده شود و کاربری آموزشی برای چنین فضا‌هایی در نظر بگیریم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران درباره اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۲۲ برای تامین فضای آموزشی و جبران کمبود‌ها در این منطقه گفت: سه قطعه زمین با متراژ حدود ۲ تا ۳ هزار متر که عوارض هم دارد برای تامین فضای آموزشی در نظر گرفته شده است که این میزان به هیچ وجه برای جبران کمبود‌ها کفایت نمی‌کنند.

نیاز به اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس منطقه ۲۲ 

شهری افزود: در منطقه ۲۲ برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کمبود فضای آموزشی حداقل به حدود ۱۰۰ مدرسه نیاز داریم که اکنون با احتساب ۶ مدرسه در دست ساخت، ۵۰ مدرسه آماده برای فعالیت وجود دارد و باید بیش از ۵۰ مدرسه دیگر هم بسازیم که با احتساب هزینه ساخت هر مدرسه ۴/۵ میلیارد تومان، برای تامین تمام مدارس بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان نیازمندیم.

وی گفت: با ورود مجلس به موضوع ساماندهی فضا‌های آموزشی منابع متنوع‌تری در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و مقرر شد تا با همکاری آموزش و پرورش مکان‌یابی دقیق مدارس انجام شود تا در مناطقی که تراکم جمعیت وجود دارد با تامین منابع کافی مدارس جدید‌التاسیسی را تا مهر آینده تحویل دهیم.

بهارستان و شهر قدس بالاترین سرانه دانش‌آموزشی را دارند

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه در استان تهران اغلب مناطق دچار فضای آموزشی هستند تصریح کرد: در شهرستان بهارستان و شهر قدس بالاترین سرانه دانش آموزی را داریم که قرار است با همکاری کمیسیون آموزش، شهرداری و شورای شهر تمهیداتی برای حل مشکل این مناطق اندیشیده شود.

شهری با بیان اینکه سرانه دانش آموزی در شرایط فعلی ۴/۲۶ متر برای هر نفر است، گفت: حدود یک متر از میانگین سرانه کشوری کمتر هستیم و با احتساب تمامی مدارس استان حدود ۲ میلیون متر مربع تا رسیدن به سرانه کشور فاصله داریم که قرار است این موضوعات در برنامه کاری جلسات مشترک بین سازمان نوسازی و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار