معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اگرچه هم‌اکنون  تحت فشارهای روانی و اقتصادی آمریکا هستیم؛  اما همچنان فعالیت‌های قابل تقدیر و پویای  تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی در سطوح مختلف و به ویژه محلی کاملا مشهود است. 


فعالیت دو هزار و هفتصد تشکل بانوان به پشتوانه جمهوری اسلامی/ ۹۰۰ تشکل زیست محیطی بعد از انقلاب ایجاد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و سهم آن متعلق به زنان است. توسعه انسانی جمهوری اسلامی ایران که قابل قیاس با کشور‌های بسیار توسعه یافته است؛ ناشی از مشارکت دادن زنان است.

ابتکار با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصت‌های زیادی را برای بخش‌های مختلف کشور بوجود آورده است، گفت:  انقلاب اسلامی فضا را برای رشد بهتر بخش غیر دولتی فراهم کرد و ما در این زمینه شاهد رشد کمی جدی هستیم. پیش از انقلاب،  تنها ۵۰ تشکل زنان در کشور شاهد بودیم؛ که در این زمینه امروز به  تعداد  ۲۷۰۰ سازمان ثبت شده رسیده ایم. 

رئیس اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امروز  حدود ۹۰۰ تشکل زیست محیطی در کشور فعال است، افزود: ین تعداد از تشکل‌های مردم نهاد  حاکی از فعالیت‌های داوطلبانه و بشر دوستانه، انسانی و مردمی است. از حمایت‌های وزارت کشور برای حمایت از این تشکل‌ها ممنونیم. این سیاستی است که در دولت تدبیر و امید پیگیری شده و شخص رئیس جمهور روحانی بر آن تاکید زبادی دارند.

ابتکار با اشاره به  شاخص‌های اجتماعی در کشور گفت: علی‌رغم وجود آسیب‌ها و مشکلات انکار نشدنی در بسیاری از حوزه‌ها، بیشتر پیرفت‌های ما خصوصا درزمینه‌های  ورزشی، فرهنگی و مسائل اجتماعی مرهون دستاورد‌های تشکل‌های خصوصی و  غیردولتی  است.  اگرچه هم‌اکنون  تحت فشارهای روانی و اقتصادی آمریکا هستیم؛  اما همچنان فعالیت‌های قابل تقدیر و پویای  تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی در سطوح مختلف و به ویژه محلی کاملا مشهود است.  

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه‌های دولت برای اجرای  طرح‌های برون‌سپاری گفت: در این زمینه، برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور هرچه بیشتر زنان در فعالیت‌های اجتماعی و تشکل‌های مردمی داریم که به دنبال آن بسیاری از طرح‌ها به شکل برون‌سپاری برای این فعالان واگذار می‌شود. به همین منظور اولین نشست این فعالان  در اصفهان و با مشارکت ۶ استان  برگزار شد. 

ابتکار در خصوص دومین نشست برون سپاری طرح‌ها افزود: این نشست با هدف نگاه به حوزه زنان و خانواده در  تهران به زودی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف دولت اعتدال و امید توسعه فعالیت‌های مردمی و تشکل‌ها در چهارچوب قانون است، اظهار کرد: حضور جوانان در  این تشکل‌ها، نقش بسیار موثری دارد و باید فضای لازم برای ابراز نظرها با رعایت چهارچوب قانونی فراهم شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار