۳۶ واحد نمونه صادرکننده استانی و ۳ واحد برتر ملی در مراسمی در قزوین تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت:در ۹ ماه امسال ۵۱۴ میلیون دلار کالا از قزوین صادر شده که نسبت به دوره سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

پرزحمت افزود: واردات استان نیز در این مدت حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که عمده آن به دلیل صنعتی بودن قزوین به قطعات صنعتی ماشین آلات و مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی اختصاص داشته اشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در آینده نزدیک، اضافه کرد: تاکنون ۵۴ نفر برای شرکت در این انتخابات کاندید شده اند که نشانگر میزان توجه بخش خصوصی به صنایع تولیدی، صادارت و واردات استان است.

وی با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر گفت: در این ایام ۱۸ طرح صنعتی و تولیدی با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار شامل ۱۵ طرح استانی و سه طرح کشوری در استان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که بیش از ۸۸۰ نفر اشتغال به دنبال دارند.

پرزحمت گفت: همچنین ۲ طرح سرمایه گذاری خارجی و اقتصاد مقاومتی تا پایان سال در قزوین به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: به زودی نیز یک هیات تجاری از استان قزوین به سوریه اعزام خواهند شد تا ظرفیت‌های لازم را برای توسعه صادرات در آن کشور بررسی کنند.

انتهای پیام/ک

واحدهای برتر تولیدی و صنعتی قزوین تجلیل شدند

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.