فرمانده انتظامی استان اصفهان از طراحی سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه پلیس و بازگرداندن اموال مال باختگان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری امروز صبح با اصحاب سانه اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن دهه ی فجر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و در آن روزها مردم یک پارچه شور و شعور به استقبال بنیان گذار انقلاب اسلامی شتافنند.
وی به دیدار رهبری در دوم دی ماه اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر انقلاب از روند نیروی انتظامی تشکر کرده و تاکید داشتند این زحمات با سال گذشته قابل مقایسه نیست.
سردار معصوم بیگی با اشاره به دیگر بیانات رهبری ادامه داد: حرکت های نیروی انتطامی باید ادمه و سرعت بخشیده شود و باتوجه به اینکه نیروی انتظامی جلو چشم مردم است، مردم اقدامات نیروی انتظامی را به کل نیروهای مسلح و نظام تعمیم می دهند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبر 3ویژگی را برای کادر انتظامی لازم دانستند،عنوان کرد:اقتدار، عدالت و هوشیار بودن باید در این افراد باشد.
وی اضافه کرد: در حوزه اقتدار با قانون شکنان به صورت قاطع و سخت برخورد و با اجرای قوانین و مقررات، عدالت در جامعه برقرار می شود.
سردار معصوم بیگی با اشاره به خصوصیت هوشیاری کادر نیروی انتظامی بیان داشت: اشراف اطلاعاتی و هوشیاری و سرعت عمل در اقدامات پلیس و عملیات ها در دستور کار پلیس است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار حوزه نزاع منجر به جرح تصریح کرد: در سال  37 هزار و 751نفر مورد معاینه پزشکی قانونی قرار گرفتند که نسبت به سال 95با کاهش 3/2برابری روبه رو بوده است.
وی در ادامه به نرخ این جرم به ازای هر 100هزار نفر اشاره کرد و گفت: نرخ اصفهان 728نزاع به ازای هر 100 هزار نفر است که در کشور رتبه 14را دارد.
سردار معصوم بیگی افزود: در 9 سال اخیر کمترین نزاع در سال 96 بوده است و در 5سال اخیر با کاهش جرم ناشی از ضرب و جرح رو به رو بوده ایم.
فرمانده انتطامی استان با اشاره به کاهش جرم نزاع در 15شهرستان استان،به 5شهرستانی که بیشترین کاهش نزاع را داشتند اشاره کرد و گفت: در نایین با کاهش 38درصدی، فریدون شهر با کاهش 35/1درصدی، خمینی شهر با کاهش25/1 درصدی ،مبارکه با 22/3 و گلپایگان با کاهش 21/3 درصدی روبه رو بوده ایم.
وی با اشاره به آمار متوفیان ناشی از عوارض سو مواد مخدر عنوان کرد: سال 96 نسبت به سال 95،شاهد کاهش 7/3 برابری بوده ایم و در این مورد در سا، سال 96 نسبت به سال 9،شاهد کاهش 7/3برابری بوده و در این مورد در سال 96، 203نفر فوت شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه علارغم تلاش های دشمن، با کمک دستگاه های امنیت ساز،کشور ما امن ترین کشور است،اظهارکرد:طرحی با عنوان 40سال امنیت پایدار از اول دی ماه درحال اجرا است که سه محور را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: تبیین دستاوردهای پلیس در طول این 40 سال،انجام خدمات مضاعف و مهربانانه تر همکاران پلیس به مردم و تقدیر از 40 آزاده،40جانباز سرافراز،40 نیروی سریع العمل نیروی انتظامی  از رویکردهای این طرح است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص طرح دیده بان آلودگی هوا که با همکاری شهرداری انجام می شود،مطرح کرد: تیم هایی در سطح شهر با استفاده از دستگاه، میزان آلایندگی خودروها و دارا بودن برچسب معاینه فنی را بررسی می کنند و در صورت نیاز،خودرو آلاینده به مراکز ارجاع داده می شوند.
وی اضافه کرد:در ده ماه گذشته با 358هزار و 509خودرو فاقد معاینه فنی برخورد صورت گرفته است.
سردار معصوم بیگی با اشاره به طرح تجمیع خطوط 110 با عنوان طرح مهار بیان داشت: با این طرح اعمال فرماندهی و نظارت در تمام سطوح اتفاق افتاده و اطلاعات وقوع جرم در تمامی مناطق استان اصفهان شفاف سازی می شود و در این مورد تیم هایی برای بررسی و کنترل سرقت احشام و مواد مخدر و...تشکیل شده است.
وی در خصوص ویژگی این طرح ادامه داد:در صورت وقوع جرم در هر جای استان کمربند امنیتی بسته می شود و کنترل سارقین با نطارت دوچندان صورت می گیرد.
سردار معصوم بیگی با اشاره به دستگیری 122باند سرقت مطرح کرد: بیشترین فراوانی مربوط به سرقت منزل بوده و سرقت از داخل خودرو،سرقت از اماکن، سرقت احشام و سرقت به عنف در جایگاه های بعدی قرار دارد.
وی با اشاره به تدبیر رهبری در خصوص باز گرداندن اموال مالباختگان عنوان کرد: سامانه ی نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه تا اوایل ماه آینده راه اندازی می شود.
فرمانده انتطامی استان در خصوص ویژگی این سامانه اظهار کرد:در این سامانه اموال کشف شده به نمایش گداشته می شود و شهروندان می توانند از طریق این سامانه اموال سرقتی خود را شناسایی کنند.
سردار معصوم بیگی ضمن اهمیت هوشیاری شهروندان یادآور شد:مردم عزیز نباید در خانه ارز و پول نگهداری کنند؛چرا که امکان شناسایی ارز و پول امکان پذیر نیست.
وی به آمار و ارقام تصادفات در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در ده ماه گذشته،296نفر در تصادفات درون شهری و 394نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند که از اتفاق ناگواری در این حوزه حکایت می کند.
سردار معصوم بیگی ادامه داد: مجروحان ناشی از تصادفات شهری9150 و در جاده ها5401نفر در استان هستند.
فرمانده انتطامی استان اصفهان با اشاره به اهتمام جدی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر عنوان کرد: در ده ماه گذشته بیش از 30تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده و بیش از1 هزار و 300 نقطه آلوده در استان انهدام136باند پاکسازی شد.
وی در خصوص مبارزه جدی پلیس در حوزه قاچاق کالا و ارز تشریح کرد: 3هزار و 300پرونده در این موضوع تشکیل شده که در خصوص پرونده های بالای 500میلیون تومانی،شاهد افزایش 27درصدی پرونده های قاچاق کالا بوده ایم.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه در سال 96نسبت به گذشته رشد11درصدی داشته، بیان کرد: در مبارزه با قاچاق و احتکار کالا587انبار دارای شناسنامه شدند و بانک اطلاعاتی آن ها در دسترس است.
وی از راه اندازی 110گردشگری خبر داد گفت: تیم هایی مسلط به زبان های مختلف در این زمینه آموزش دیده و آماده کمک رسانی به گردشگران خارجی هستند که این طرح برای اولین بار در استان اصفهان راه اندازی می شود.
سردار معصوم بیگی در پایان گفت: در این ده ماه گذشته یک میلیون و 339هزار و 998 تماس با 110 گرفته شده که نشان دهنده حجم بالای کار نیروی انتظامی است.

 

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.