تیم ملی فوتبال قطر با پیروزی مقابل امارات به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال قطر با هدایت فلیکس سانچز در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات عملکرد فوق العاده‌ای داشت و به فینال مسابقات صعود کرد. عنابی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال قطر) در گروه E با تیم‌های لبنان، کره شمالی و عربستان سعودی همگروه بودند و با کسب ۹ امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند.  

ستاره‌های این تیم در مرحله گروهی المعز علی، حسن الهیدوس، بوعلام خوخی، بسام الراوی، عبدالکریم حسن، اکرم عفیف و ... بودند که توانستند با گل‌های زده زیاد و همچنین بدون دریافت گل به مصاف عراق بروند. قطری‌ها در بازی مقابل شاگردان کاتانچ توانستند با تک گل بسام بازیکن عراقی الاصل خود از روی یک ضربه ایستگاهی فوق العاده، برنده شوند و به جمع ۸ تیم برتر این جام برسند.

عنابی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال قطر) در این مرحله کره جنوبی را شکست دادند و به نیمه نهایی جام هفدهم رسیدند. قطری‌ها در نیمه نهایی هم به راحتی امارات را با ۴ گل (معز علی، حسن الهیدوس، حامد اسماعیل و بوعلام خوخی) شکست دادند تا برای نخستین بار به فینال جام ملت‌ها برسند.

معز علی، مهاجم ۲۲ ساله تیم ملی قطر که در باشگاه الدحیل این کشور بازی می‌کند با ۸ گل زده بهترین گلزن جام است و موفق شد تا با  رکورد علی دایی در سال ۱۹۹۶ برسد.

او در بازی مقابل کره شمالی توانست به تنهایی ۴ گل به ثمر برساند و با حضور سعد الشیب در درون دروازه تنها تیمی هستند که همچنان دروازه شان در این جام باز نشده است و ۶ کلین شیت را ثبت کرده اند. اکرم عفیف وینگر تیم ملی قطر ۸ پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است و عنوان بهترین پاسور جام را در اختیار دارد.

قاتل عربستان و امارات به فینال رسید/ قطری‌ها با سانچز در صدد قهرمانی

قطری‌ها برای رسیدن به فینال مسابقات از سد ۲ حریف قدرتمند (عربستان و امارات) که با آن‌ها مناقشات سیاسی هم دارند، گذشتند تا پس از آن تغییراتی در کادرفنی شان صورت بگیرد و اکنون قاتل این ۲ تیم معرفی شده اند.

قطر با سرمربی فلیکس سانچز در این دوره از بازی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته و شانس اصلی حضور در فینال است. این مربی  متولد سال ۱۹۷۵ در شهر بارسلونا اسپانیا است و ۱۳ سال پیش مربیگری در رده پایه‌های باشگاه بارسلونا را به مقصد قطر ترک کرد. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ به مدت هفت سال یکی از مربیان ارشد در مجموعه آکادمی فوتبال اسپایر بود و سپس به تیم ملی جوانان، زیر ۲۳ سال آمد و نهایتا در سال ۲۰۱۷ جانشین فوساتی شد تا افتخارات زیادی را بدست آورد.

قاتل عربستان و امارات به فینال رسید/ قطری‌ها با سانچز در صدد قهرمانی


بیشتر بخوانید:

قطر ۴ - امارات صفر /تحقیر میزبان در شب صعود عنابی پوشان به فینال آسیا

لحظه به لحظه با بازگشت ملی پوشان فوتبال ایران + عکس

معز علی به رکورد علی دایی رسید


انتهای پیام/

تیم ملی فوتبال قطر به فینال جام ملت های آسیا صعود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار