وزیر آموزش و پرورش:

هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در حوزه تنبیه بدنی نداریم

بطحایی با انتقاد از اعمال خشونت و تنبیه بدنی دانش آموزان گفت: هیچ ملاحظه ای در برخورد با متخلفان این اقدام نداریم.

هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در حوزه تنبیه بدنی نداریمبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رفتار معلمی که دانش‌آموزان تنبل کلاس خود را مجبور می‌کند خود او را تنبیه کنند، بیان کرد: هر رفتاری که ترویج خشونت در مدرسه باشد، از حیث اصول تربیتی مذموم است و آن معلمی هم که این کار را کرده، اقدامی ضد تربیتی انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این کار نه تنها تشویق ندارد بلکه در حال پیگیری هستم؛ آن همکار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی کند، زیرا تنبیه با هر روش و هر هدفی اعم از تنبیه فیزیکی و اعمال خشونت در مدرسه مذموم و ناپسند است.

تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است

بطحایی همچنین در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان در برخی مدارس هم گفت: تنبیه بدنی یا هرگونه تنبیهی که بر شخصیت و روحیه دانش‌آموزان اثر منفی بگذارد، خط قرمز آموزش و پرورش است و هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در این زمینه نخواهیم داشت.

موارد تنبیه بدنی در مدارس زیاد نشده است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با متخلفان به صورت شدیدترین نوع برخوردی که در قوانین ما وجود دارد، برخورد شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه فراوانی موارد تنبیه بدنی در مدارس رو به تزاید نبوده است، ولی امیدوارم همین تعداد اندک نیز نباشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی ممکن است رفتار دانش‌آموز به گونه‌ای باشد که معلم از کنترل رفتار خود خارج می‌شود، گفت: معلمان باید در کلاس خود را بیشتر کنترل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه معلم ایرانی
۲۲:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
جناب اقای بطحایی من وشما خوب می دانیم که تنبیه در حال حاضر جزو جدانشدنی از سیستم تعلیم وتربیت کشور ماست چرا که اکثر معلمین هیچ تخصصی در مورد اموزش ندارند خصوصا در مدارس حاشیه وجنوب شهر ها که وضعیت اقتصادی اجتماعی ضعیف تر است تنبیه بدنی وکلامی بسیار زیاد استفاده می شود یعنی چاره ی دیگری برای مسولین مدرسه نمونده از انجا که خود معلم ومسولین مدرسه با توجه به این حقوق بخور ونمیر هزار دغدغه ومشکل روحی روانی دارند ازطرفی معلم باید یک شیفت در جای دیگری کارکند اعم از کار ازاد یا مشاغل کاذب من معلمانی دیده ومی شناسم که دست فروشی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۸:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جناب آقای بطحایی می خواهید تنبیه در مدارس صفر شود باید فکر معلم از نظر معیشتی راحت باشد .شما منه تنها به فکر معیشت معلم نیستید بلکه اضافه کارش را شش ماه یکبار با منت پرداخت می کنید