رییس آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۸ آموزشگاه در مناطق عشایری در دهه فجر خبر داد.

انصاری رییس آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:در حال حاضر از ۲۳ آموزشگاه در مناطق عشایری تعداد ۷ آموزشگاه افتتاح شده است.

وی افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی و توجه به این مدارس از ابتدای تشکیل اداره آموزش و پرورش عشایر، بحث هوشمند سازی مدارس وجود داشته است که حدود ۶۰ درصد کلاس‌های درس این دانش آموزان از امکانات هوشمند و نیمه هوشمند برخوردار هستند و در تلاش هستیم تا مابقی کلاس‌ها نیز هوشمند سازی شود.

انصاری با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی هزار و ۲۰۰ دانش آموز تحت پوشش سنجش رایگان قرار گرفته اند ،گفت: با وجود خشکسالی در خراسان جنوبی باید توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم که در این راستا کتب تحصیلی دانش آموزان این مناطق را با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در تلاش هستیم تا به صورت رایگان به آن‌ها تحویل داده شود.

رییس آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ بسته پوشاک به همراه لوازم التحریر به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان آماده شد، افزود: با آغاز سال تحصیلی ۶ هزار و ۴۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان با اولویت مناطق محروم و نیازمندان میان دانش آموزان عشایر توزیع شد.

وی از توزیع میان وعده مختصر در بین دانش آموزان عشایر خبر داد و گفت: این میان وعده با هدف رفع سوء تغذیه دانش آموزان در بین ۷۹۹ دانش آموز در حدود ۵۰ آموزشگاه عشایری توزیع می‌شود که ماهیانه ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از طریق خیرین به این طرح اختصاص پیدا می‌کند.

۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز عشایری در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در ۱۱ شهرستان و منطقه و در ۲۶۵ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۹۲۰ معلم در ۶۵۰ کلاس درس فعالیت آموزشی و پرورشی این دانش آموزان را برعهده دارند.

انتهای پیام/غ

هوشمندسازی حدود ۶۰ درصد کلاس‌های عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.