مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ثبت جهانی بیابان لوت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی در نشست خبری و تور آشناسازی راهنمایان و تورگردان های منتخب کشور گفت: با رشد گردشگری در استان موجب رشد و توسعه همه جانبه در زندگی مردم استان خواهیم شد .

وی با بیان اینکه این استان همیشه خدمات رسان بین راه بودیه است افزود: موقعیت استان ما بر شاهراه های تجاری عمده که از شرق به غرب بوده است اشراف داشته است همچنین شهرهای ما به دلیل خدمت رسانی به کاروان ها شگل گرفته همچنین تعداد کاروان سراها نشان ازخدمات رسانی گذشته است.

رمضانی با بیان اینکه پذیرایی از گردشگران بخشی از آداب و رسوم مردم استان است . گفت: مردمان خراسان جنوبی حرفه ای یاد گرفته اند که پذیرای مهمانان گردشگر باشند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در حوزه استحکام های دفاعی مقام اول را دارد افزود: موقعیت مرز شرقی استان مردم را مرزبانان خوبی بار اورده و از طرف دیگر مردم متهد به فرهنگ هستند.

رمضانی گفت: همه جذابیت های تاریخی در کنار اثار طبیعی این موقعیت را فرا رو قرار داده که به توسعه گردشگری بیندیشیم و بپذیربم که بخشی از محورهای توسعه استان گردشگری است ولی باید داشته ها در عرصه ملی معرفی شود.

وی افزود: تور آشناسازی راهنمایان و تور گردانهای منتخب کشورکه اولین بار است برگزار می شود با نقص هایی همراه خواهد بود ولی این مقدمه شایسته برای برگزاری همایش بین المللی بیابان لوت است.

مجیدی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت:  تنها اثری که از اثار طبیعی ثبت جهانی شده بیابان لوت است که امیدواریم با این تور بیشتر معرفی شود.

مجیدی با بیان اینکه بیابان لوت به راحتی ثبت جهانی نشده ونباید به راحتی از دست برود گفت: باید خراسان جنوبی پیشگام پاسداشت بیابان لوت شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند افزود: کارگاه های آموزشی برای تورگردانان جامعه خبری و گردشگری رسانه ای هم دنبال می شودو امیدواریم از این فرصت استفاده خوبی شود.

وی افزود: کسانی که دغدغه اقتصادی دارند باید به رویکرد اقتصادی بیابان لوت و گردشگری توجه کنند.الان فصل گزارش دهی است و باید دید برای بیابان چه اقدامی انجام شده است. حریم ها و دالان ها باید تعریف شود.

مجیدی در پایان گفت: همایش بیابان لوت برنامه ده ساله است که باید اثرات آن دیده شود.

انتهای پیام / ط آ

 بیابان لوت اثار طبیعی ثبت جهانی شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.