فرماندار بیرجند گفت:۱۴۰ پروژه برای افتتاح و کلنگ زنی در دهه مبارک فجر آماده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،ناصر‌ی فرماندار بیرجند در نشست خبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: برای افتتاح و کلنگ زنی اعتباری بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال پیش بینی و یا هزینه شده است.

وی افزود:  از این مبلغ  بیش از ۷۰۹ میلیارد  ریال از محل اعتبارات دولتی و بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین می‌شود.

ناصری با بیان اینکه در دهه فجر ۶ پروژه جدید کلنگ زنی خواهد شد گفت:از این تعداد ۳ پروژه شهری و ۳ پروژه روستایی است.

فرماندار بیرجند ادامه داد:اعتبار این پروژه‌ها ۱۹۶ میلیون ۴۵۶ هزار ریال در بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی شامل ۱۳۴ مخلف شهری و روستایی است بیان کرد: که با مجموع ۵۱۳ میلیارد ۱۷۶ میلیون ریال اعتبار دولتی و مشارکت ۳۰ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار با اشاره به اینکه پروژه‌های که توسط دهیاری‌ها بخش مرکزی اجرا گردیده شامل ۴۷ طرح می‌باشد تصریح کرد:این پروژه‌ها شامل اصلاح و توسعه معابر روستایی، سازمان دهی آرامستان‌ها، اجرایی دیوار ساحلی و ... است.

وی گفت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ۲۷۸ میلیون ریال هزینه شده است.

ناصری  با بیان اینکه شهرداری بیرجند نیز ۳ پروژه اعتباری بر ۳۱ میلیارد ۹۵۰ میلیون ریال را افتتاح کرد. ادامه داد: پروژه‌های شهرداری شامل جداسازی آب شرب از فضای سبز و انتقال به شمال شهر، المان میدان تقاطع وغیره است.

فرمانداری با اشاره به اهمیت خاص برخی از پزوژه‌ها برای شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب، شرکت آب و فاضلاب شهری ۶ پروژه با اعتبار ۳۴ میلییرد ۲۳۱ میلیون ریال افتتاح خواهد داشت.

فرماندار بیرجند ادامه داد:در بخش راه نیز، پروژه احداث و آسفالت راه روستایی بیدخت با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون ریال است.

ناصر‌ی ادامه داد:کمیته امدادامام خمینی از ۶ پروژه شامل مرکز نیکوکاری بانوان حضرت زینب (س)، مسکن مددجویی روستای شوشود حاجی آباد، اجرای نیروگاه خورشیدی در روستای چهکند روشناوند و احداث نانوایی و فست و فود در شهر بیرجند با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون رایال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

 کلنگ زنی۶ پروژه جدید دهه فجر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.