صبح امروز و با حضور مسئولان آزمایشگاه فضایی مدارس در پژوهش سرای دانش آموزی امیرکبیر افتتاح شد.

آزمایشگاه فضایی مدارس افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح آزمایشگاه فضایی مدارس با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در پژوهش سرای دانش آموزی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  ۷۰۰ پژوهشسرا در کشور وجود دارد که به رشد و توسعه ادارات کل  اموزش و پرورش کمک می‌کند؛ بیان کرد: فضا برای بشر همیشه دارای جاذبه بوده است. پژوهشسرای فضایی برای دانش‌آموزان حائز اهمیت است، در پژوهش سراهای دانش آموزی و حتی مدارس تلسکوپ های برای رصد اجرام آسمانی داریم و این نشان از جریان و هیجان قابل توجه در دانش آموزان برای توجه به نجوم است و ما در این زمینه پشت سر دانش آموزان هستیم.

راه اندازی آزمایشگاه فضایی مدارس فرصت مغتنمی است

پانته آ دری رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: افتتاح این آزمایشگاه باعث شده است تا محتوای آموزشی به شکل عملیاتی دنبال شود و دانش آموزان بتوانند علاقه‌مندی و استعداد‌های خود را بشناسند تا در انتخاب شغل آینده خود آگاه باشند.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه فضایی مدارس فرصت مغتنمی را فراهم می‌کند تا به حمل و نقل جدید فکر کند و البته این پژوهشسرا در حوزه علوم دریایی هم فعالیت دارد.

رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش و پرورش تهران بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا به ظرفیت ها و بالندگی های بیشتر برسیم و و در دهه پنجم انقلاب دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

در ادامه پری سیما ماجدی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۳ با اشاره به اینکه این آزمایشگاه با حمایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری فضایی و دانشگاه خوارزمی ایجاد شده است، اظهار کرد: توسعه و تقویت علوم و تکنولوژی در حوزه فضایی در این آزمایشگاه مورد توجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
دانشگاه خوارزمی اشتباه است و می بایست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، آزمایشگاه تحقیقات فضایی جایگزین شود.
آخرین اخبار