مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با نام کتابخانه امام خمینی (ره) همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مشهد افتتاح می‌شود.

بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در مشهد افتتاح می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به افتتاح تمام بخش‌های کتابخانه امام خمینی (ره) در دهه فجر، گفت: علاقمندان می‌توانند از ۱۵ بهمن در این کتابخانه عضو شوند و از خدمات آن استفاده کنند.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد بعنوان یک پروژه ملی در سال ۱۳۷۴، افزود: این پروژه در دهه اول ساخت به دلیل مشکل در تأمین اعتبارات لازم به کندی پیش رفت و در اوایل دهه هشتاد از یک پروژه ملی به یک پروژه استانی روند نزولی پیدا کرد و به لحاظ تأمین اعتبار برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این پروژه به عنوان یک مطالبه جدی مردم مشهد، پارسال دوباره مورد پیگیری قرار گرفت، ادامه داد: ما سازمان بهره بردار هستیم و مجری ساخت سازمان نوسازی مدارس است.

حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به ظرفیت این کتابخانه گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش حدود ۲۰۰ هزار نسخه شامل صدهزار نسخه مخزن اصلی و صدهزار نسخه بخش کودک و نوجوان علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، ده بخش و خدمت جدید را برای اولین بار به مراجعان ارائه خواهد کرد.

وی افزود: بخش‌های جدید این کتابخانه از جمله خدمات تحویل مدرک، بخش کم سوادان، بخش ناشنوایان، بخش مادر و کودک، بخش مدیریت واحد‌های سیار و شعب، بخش دیداری و شنیداری، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، آسمان نما و اتاق نجوم، بخش مهد کتاب، اتاق علم، دفتر پیشخوان دولت الکترونیک، رستوران و فروشگاه محصولات فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام//ف. ش
 

افتتاح کتابخانه با بخش های جدید در مشهد

برچسب ها: معرفی کتاب ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.