رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۶۲۰ پروانه واحد صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند و ۲۶ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سید حسین حسینی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: پیش از انقلاب ۱۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال در استان بوشهر وجود داشت و حدود هزار و ۳۰۰ نفر در این زمینه فعالیت می‌کردند، اما اکنون تعداد واحد‌های صنعتی با افزایش ۳۶ برابری به ۶۲۰ واحد با سرمایه گذاری ۶۱ هزار میلیارد ریال رسیده و ۲۶ هزار نفر هم در بخش صنعت کار می‌کنند.

وی سیمان را یکی از صنایع توسعه یافته در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: میزان سیمانی که اکنون در استان بوشهر تولید می‌شود، معادل نیمی از تولید سیمان کشور در قبل از انقلاب است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از ۲۴ طرح صنعتی در دهه فجر، گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیاد ریال اجرا شده و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر در آن‌ها مشغول به کار می‌شوند.

با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی بیان کرد: پارسال ۳۸ میلیون تن ۱۵ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.

حسینی محمدی با بیان اینکه ۱۸ واحد پتروشیمی با ظرفیت ۲۴ میلیون تن در استان بوشهر فعالیت دارند، گفت: یک چهارم از صادرات غیرنفتی کشور مربوط به صنایع پتروشیمی است که بیشتر در استان بوشهر حضور دارند.

وی با اشاره به اجرای ۳۵ طرح پتروشیمی در استان بوشهر، یکی دیگر از ظرفیت‌های صنعتی استان را صنایع دریایی عنوان کرد که واحد‌هایی در حوزه ساخت شناور‌های بزرگ و کوچک، سکو‌های پارس جنوبی و خدمات دریایی فعالیت دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: پارسال ۳۸ میلیون تن ۱۵ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شد.

حسینی محمدی با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز از اول بهمن آغاز شده است، یادآور شد: این طرح تا نیمه فروردین ادامه خواهد داشت و بازرسی و نظارت به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی از تامین کالا‌های مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: تعاونی روستایی، جهاد کشاورزی و امور دام کالا‌ها را تامین و ذخیره‌سازی کرده‌اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به سخت‌گیری برای صدور کارت بازرگانی اشاره کرد و افزود: امسال کمیته بررسی احراز صلاحیت را در این زمینه فعال کردیم و برای بررسی صلاحیت افراد، از دفتر‌ها بازدید صورت می‌گیرد و از افراد آزمون گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

 ۳۸ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شد

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.