خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مستکبران غربی و لیبرال‌ها پیوسته به دنبال مقابله با فرهنگ ولایتمداری و نابودی این جایگاه هستند، چون با وجود، ولی فقیه، پایه‌های طاغوتی مستکبران رو به تزلزل و نابودی خواهد بود.

لیبرال‌ها پیوسته به دنبال مقابله با فرهنگ ولایت مداری هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله نعیم‌آبادی خطیب حرم مطهر رضوی در برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ملت شریف ایران هر جایی که از ولایت فقیه تبعیت کرد موفق و پیروز شد، گفت: از نظر امام راحل موضوع ولایت فقیه آنقدر بدیهی است که احتیاج به استدلال ندارد و عموم مردم با تفسیر روشن و صریح از ولایت پی به ضرورت آن خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه نیازمند مدیر و جامعه نیز احتیاج به یک حاکم دارد، افزود: حاکم یک جامعه از چهار حالت خارج نیست که شامل "با سواد و پایبند به اصول اخلاقی"، "بی‌سواد و شیطان صفت"، "باسواد و شیطان صفت" و "باسواد و پایبند به اصول اخلاقی" می‌شود و منظور از ولایت فقیه در اسلام، فرد باسواد و پایبند به اصول اخلاقی است.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی‌های حاکم اسلامی ادامه داد: فقیه، عادل، مدیر، مدبر و شجاع خصوصیات یک حاکم اسلامی است که این ترجمان از ولایت فقیه اختصاص به اسلام ناب محمدی دارد و اکنون کشور‌هایی که ادعای دموکراسی دارند چنین شرایط عالی را برای حاکمان خود ندارند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه منظور فقیهی است که مورد تأیید اسلام، توحید محور، دیندار واقعی و اهل مبارزه با هوای نفس باشد، گفت: لذا وقتی قدرت یک جامعه به دست فقیه عادل باشد هرگز خوی دیکتاتوری نخواهد داشت، چون عدالت با دیکتاتوری در تضاد است.

وی افزود: در فرهنگ ناب اسلام یا باید معصوم (ع) حکومت کند یا فقیه عادل، اکنون چون حضرت مهدی (عج) در غیبت کبری هستند لذا فقیه عادل باید رهبری امت مسلمان را مبتنی بر اصول دینی بر عهده بگیرد.

 
انتهای پیام//ف.ش
 

 ولی فقیه در اسلام، فرد باسواد و پایبند به اصول اخلاقی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.